Pri predstavení štúdie nového kombi s menom ID. Space Vizzion Concept automobilka nechodila okolo horúcej kaše a rovno prezradila, že je to hotová vec. Auto je v pokročilom vývojovom štádiu a sériový exemplár verejnosť uvidí už v roku 2021. A aj keď sa zdá, že do jeho svetovej premiéry zostáva ešte dosť času, je evidentné, že si Volkswagen na poli elektrických áut vybudoval náskok, ktorý nebude pre konkurenciu jednoduché stiahnuť.

Špičková aerodynamika je pri elektrických autách kľúčová. Znižuje spotrebu energie a predlžuje dojazd. Štúdia má namiesto vonkajších kľučiek len dotykové plochy na odomykanie a otváranie dverí. Budúca sériová technológia? Možno. Koeficient aerodynamického odporu konceptu je 0,24.

Zelektrifikujeme svet

Všetko to do seba pekne zapadá. Pozdržanie vývoja niektorých konvenčných typov so spaľovacími motormi, prienik nových, zdanlivo nepotrebných technológií do nových modelov, veľkolepé vyhlásenia o pripravovaných elektrických autách, predstavenie štúdií a vo finále ich realizácia v sériovej výrobe. Do toho ohlásenie mohutných investícií do elektrifikácie modelového portfólia a postupné uvádzanie áut pre reálny svet. Žiadne futuristické a okrajové segmenty, ale autá pripomínajúce konvenčné modely s výrazným úžitkovým charakterom. Zdá sa, že Volkswagen ide za svojim tvrdšie, než si niektorí konkurenti vedeli predstaviť. Všetko pritom napovedá faktu, že sa nebude hrať len na európskom piesočku, ale jeho ambície sú globálne. Šikovný marketing? To určite tiež, za silnými rečami však prichádzajú prvé reálne výsledky, na ktoré konkurencia zatiaľ nemá odpoveď.

Kufor má základný objem 586 l, pod podlahou štúdie sú dokonca dva elektrické skateboardy.

Sci-fi? Možno ani nie

Volkswagen ID.Space Vizzion Concept je postavený na rovnakých základoch ako hatchback ID.3, takže z pohľadu techniky je prakticky pripravený na sériovú výrobu. Kým sa však dostane nové kombi do sériovej výroby, technika prejde ďalším vývojom a šľachtením, takže v roku 2021 by malo dosahovať lepšie parametre než súčasný ID.3. Ten zároveň s nástupom kombi príde s prvým faceliftom, v rámci ktorého dostane rovnakú techniku ako sériový ID. Space Vizzion. Ono to nakoniec do seba pekne zapadá aj časovo.

Základom bude verzia s pohonom zadných kolies, v ponuke však bude aj kombi AWD vybavené ďalším elektromotorom na prednej náprave. Hovoriť o výkonoch sériového exemplára je zatiaľ predčasné, automobilka však ID. Space Vizzion Concept prezentuje ako zadokolku s výkonom 202 kW (275 k) a verziu AWD s celkovým výstupným výkonom 250 kW (340 k). Akumulátory s kapacitou 82 kWh by mu mali zaistiť normovaný dojazd 590 km (WLTP), je však veľký predpoklad, že za dva roky sa situácia zmení a špičková verzia môže nakoniec dosahovať ešte lepšie parametre.