VW pokračuje v znižovaní nákladov. Tento krát vo Wolfsburgu rozhodli o zmenšení počtu typov v ponuke. Konca života sa dočkajú neúspešné typy a menej žiadané druhy karosérii. Volskwagen sa rozhodol zabiť chrobáka. Legendárny VW Beetle bude v 3. generácii posledným, padol za obeť znižovaniu nákladov. Rozhodnutie o ukončení výroby je logické, predaje Beetlu sú malé (94 214 ks) a medziročne dokonca klesajú (pokles o 22% oproti roku 2013). Oproti predchádzajúcej generácii New Beetla sú predaje tragické.

Vo Wolfsburgu zabili chrobáka. Predaje Beetlu sú pod očakávaniami VW.

Beetle však nie je jediným Volkswagenom, ktorý končí. Podľa informácii sú v ohrození všetky trojdverové modely. Novú generáciu Pola s trojicou dverí v budúcnosti nečakajte. Koniec výroby trojdverovej karosérie ušetrí VW údajne až 1 miliardu Eur.

 

Rozsudok smrti padol aj nad typom Eos, aj keď o jeho konci sme vedeli už dávnejšie. Bohužiaľ sa zmráka aj nad osudom Scirocca. Konečné rozhodnutie vo Wolfsburgu ešte nepadlo, avšak s malým kupé to nevyzerá vôbec ružovo. Dobre to nevyzerá ani s Golfom. Teda s jeho trojdverovou karosériou. Už v 7. generácii nemal existovať. Zachránili ho však ostré verzie GTI a R. 14% zákazníkov totiž, stále vyžadujú pri hothatchoch len trojicu dverí.

3-dverový Golf existuje len vďaka ostrým verziám GTI a R.

Aj vám sa zdá, že VW sa zbavuje všetkých zaujímavých imidžových typov v ponuke? Začína byť šialené ako snaha o väčší zisk ovplyvňuje konanie manažmentu, ktorý absolútne potláča srdce, radosť zo života a emócie. Tešme sa len s vyššej hodnoty každej akcie...

 

Vo Wolfsburgu vyhrali čísla nad emóciami. Koncern VW sa chce stoj čo stoj stať do roku 2018 najväčším svetovým výrobcom automobilov. Načo im to prvenstvo bude síce netušíme, je to ako bezhlavý hon za víťazstvom, ktoré nikoho nezaujima! Zatiaľ je na druhom mieste za Toyotou, ale splnenie cieľa sa mu darí každoročne približovať rastúcimi predajmi. Minulý rok rástli predaje VW group o 5%. V prípade produktivity však VW už nie je svetovou jednotkou a ďaleko zaostáva za konkurenčnou Toyotou. Priemerný zisk na jedno auto je len tretinový oproti Toyote a to je obrovský rozdiel. Znížením počtu neúspešných automobilov z ponuky značky môžu znížiť rapídne náklady a v konečnom dôsledku aj zisk.


Na druhú stranu môže vyzerať snaha VW „zracionalizovať“ ponuku vtipne. Stačí sa pozrieť na typ Phaeton, ktorý má dostať nástupcu v podobe 2.generácie. Pritom celý projekt „luxusného ľudového auta“ je stratový a VW musí každé predané auto dotovať. VW zjavne neuplatňuje rovnakú logiku na celý modelový rad...

 

Zdroj: motoring, autoforum