V Európe je novovytvorená značka Jetta zatiaľ neznámym pojmom. Kedysi známe európske sedany VW Jetta sú totiž dávno minulosťou a po nástupcoch ani stopy. V Číne sa však stále tešia veľkej popularite, dobré meno tohto modelu sa preto marketing koncernu Volkswagen rozhodol využiť na založenie novej koncernovej automobilovej značky. Tá dostala za úlohu zásobovať trh cenovo dostupnými modelmi pre začínajúcich mladých vodičov hľadajúcich svoje prvé auto. Zďaleka pritom nejde len o „výbehovú“ techniku. Zdá sa, že taktika koncernu Volkswagen zabrala, po prvých troch mesiacoch na trhu sa totiž Jetta stala značkou s najrýchlejším nástupom na čínskom automobilovom trhu.

Základom ponuky značky Jetta je sedan VA3. Celkovo však zatiaľ tvorí len pätinu všetkých predajov značky Jetta. 

SUV ošiaľ po čínsky

Základom portfólia značky Jetta je tradičný sedan Jetta VA3 vychádzajúci z jeho bývalej európskej verzie postavenej ešte na platforme PQ35. Slúži ako vstupný level a jeho cena začína v prepočte približne na sume 8000 eur. Omnoho žiadanejším je však SUV Jetta VS5 vychádzajúce zo súčasného Seatu Ateca. Práve to tvorilo za prvé tri mesiace, kedy sa značke podarilo predať až 30 000 áut, celých 80 % predajov. Ako reakciu na veľký úspech lacného SUV preto značka ponúkla aj jeho predĺženú verziu VS7.

SUV VS5 si vybralo až 80 % zákazníkov Jetty. Mladým sa evidentne páči auto aj spôsob nákupu cez internet.

Aj cez internet

Za úspechom značky Jetta však netreba vidieť len samotný produkt, koncern Volkswagen sa zameral aj na koncept internetového predaja, ktorému holdujú najmä mladí zákazníci, teda cieľová skupina Jetty. Podľa Jürgena Stackmanna, člena predstavenstva VW zodpovedného za predaje, je potenciál čínskeho trhu stále obrovský a dobré predaje Jetty potvrdzujú správnosť „internetovej“ taktiky pri predaji nových áut. Zaujímavé je, že o lacnej značke koncernu VW sa už dlhšie hovorí aj v súvislosti s európskym trhom. Vedenie VW pritom nevylúčilo, že s niečím podobným nepríde ani do Európy. Samotné autá by tu s veľkou pravdepodobnosťou museli byť iné, po otestovaní novej taktiky predaja na čínskom trhu a jej transformácii na potreby európskych zákazníkov by však bol príchod lacnejšej značky ako alternatívy k drahším elektromobilom zo strany VW pomerne logickým krokom.