Volkswagen odškodňuje majiteľov dotknutých áut len v USA. V Európe je situácia iná. Nemecký koncern neplánuje žiadne kompenzácie európskym vlastníkom vozidiel s nelegálnym softvérom, v novembri 2015 to vyhlásil hovorca značky. Eurokomisárke pre priemysel, Elzbiete Bienkowskej, sa tento postup nepáči a požaduje rovnaké zaobchádzanie aj s tunajšími zákazníkmi.

 

„Rada by som vás poprosila, aby ste prehodnotili váš postoj pokiaľ ide o odškodné a zohľadnili možnosť kompenzovať tiež európskych zákazníkov,“ hovorí komisárka Bienkowská.

V USA dostanú majitelia postihnutých áut platobnú kartu s hodnotou 500 dolárov a ďalších 500 dolárov ako zľavu na služby (nákup, servis) u miestneho dílera VW. Wolfsburg žehlí škandál v zámorí aj pomocou asistenčnej služby na tri roky zdarma.


„Rada by som vás poprosila, aby ste prehodnotili váš postoj pokiaľ ide o odškodné a zohľadnili možnosť kompenzovať tiež európskych zákazníkov,“ hovorí komisárka Bienkowská. „Problematika kompenzácií presahuje rozdiely v právnom nastavení medzi EÚ a USA a hrá zásadnú rolu v pohľade na VW ako zodpovednú a dôveryhodnú spoločnosť.“


Dodatočné kompenzácie pre Európanov by však spôsobili koncernu ďalšie finančné problémy. Musíme brať do úvahy, že väčšina vozidiel zasiahnutá škandálom Dieselgate pochádza z Európy. Ide o približne 8,5 milióna automobilov. Nemcom sa teda logicky do odškodnenia nechce.


Bienkowska však nepožaduje len zrovnoprávnenie európskych a amerických zákazníkov. Eurokomisárka pre priemysel požaduje aj presné čísla postihnutých áut v jednotlivých krajinách únie. Ďalej volá po väčšom množstve informácií ohľadom zvolávacej akcie, ktorú koncern pripravuje. Kým v Nemecku bude návšteva servisov povinná, na Slovensku pôjde do servisu pravdepodobne len ten, kto chce.


Zdroj: inautonews