Celých 7 rokov od otvorenia SlovakiaRingu používal okruh pre jazdy verejnosti, ale aj pre firemné akcie služby odolných a čiperných hothatchov Honda Civic TypeR 8G s 2,0 litrovým atmosférickým 4-valcom s max. výkonom 200 k. Dokonca ich tam majú dodnes. K osvedčeným autám pred časom pribudli tiež pre okruhové použitie pripravené KIA Ceed GT, ktoré majú pod kapotou benzínové 4-valce 1,6 turbo s max. výkonom 204 k. V oboch prípadoch sa však jedná o staršie autá, ktoré si svoje na tejto trati už odkrúžili. Bol najvyšší čas na zmenu, presnejšie obnovu vozového parku okruhu. Od mája 2017 SlovakiaRing má 8ks Civic TypeR 9G.

SlovakiaRing vám ponúkne najrýchlejší hothatch sveta
 

Po dlhom vyberaní a zvažovaní padla voľba na jeden z najrýchlejších hothatchov histórie automobilizmu, na rekordéra Severnej slučky Nurburgringu a najrýchlejší sériovo vyrábaný 5-miestny hothatch s pohonom predných kolies sveta. Jedná sa o aktuálnu generáciu Honda Civic TypeR na báze 9. generácie. Auto, ktoré malo pred pár rokmi veľkolepú medzinárodnú prezentáciu práve na tomto okruhu. Rovnako ako predtým, aj teraz sa hlavným dodávateľom a partnerom pre dodávku a servis nových vozidiel stala firma Motor-Car Bratislava, divízia HONDA.

Úpravy pre použitie na okruhu sú len minimálne - 4-bodové pásy, klietka a semisliky

 

Srdcom nových TypeR-ov je 2,0 benzínový štvorvalec s turbom. V špičke dá 228 kW (310 k) a viac než 400 Nm. Motor poháňa prednú nápravu s aktívnym samosvorným diferenciálom. Celkový športový charakter vozidla umocňujú vynikajúce športové sedačky, brzdy Brembo, ale hlavne červené R tlačidlo, stlačením ktorého sa aktivuje pretekársky režim – zlepší reakcie plynového pedálu a stuhne aktívne pruženie. Samotná športová výbava vozidiel plne postačuje na jazdu na okruhu. Napriek tomu prejdú vozidlá drobnými úpravami tak, aby zvládali vysoké nároky pretekárskeho okruhu. Štandardné bezpečnostné pásy nahradia športové 4-bodové, pribudne bezpečnostná klietka, sériové disky a pneumatiky vymenia za kolesá so semi-slikmi.

TEST: HONDA CIVIC TYPER

TEST: HONDA CIVIC TYPER

Nie je dôvod brať si servítky, ani to tvrdiť v hádankách. To, čo som na prvej prezentácii tušil dnes poviem na plné ...

16. 05. 2016
JAZDA: HONDA CIVIC TYPER (9G)

JAZDA: HONDA CIVIC TYPER (9G)

Po rokoch čakania je tu. A faktom je, že už technické parametre ukazujú, že je bez debaty najextrémnejší hothatch ...

28. 06. 2015