BMW, na rozdiel od VW, manipuláciu, či falšovanie pri testoch emisií popiera. Motor 2,0d z modelu X3 však prekročil limity 11x.

Test vykonal Medzinárodný výbor pre ekologickú dopravu (ICCT). Ide o rovnakú organizáciu, ktorá spustila vyšetrovanie proti VW Group v kauze DIESELGATE. Šéf koncernu najskôr priznal podvádzanie pri amerických testoch, to však ešte netušil, akým spôsobom celá situácia skončí. Martin Winterkorn odstúpil z pozície CEO vo VW AG.


BMW na rozdiel od VW popiera akúkoľvek manipuláciu pri testovaní emisií. Podľa predstaviteľov automobilky nie je v ich vozidlách žiadny systém, ktorý dokáže rozoznať meranie splodín. „Plníme všetky emisné požiadavky v jednotlivých krajinách,“ hovorí oficiálne prehlásenie spoločnosti. V BMW sa obhajujú tým, že podľa dvoch štúdii od ICCT plní BMW X5 a 13 ďalších vozidiel značky emisné limity NOx. 


Zaujímavosťou je, že BMW X3 2,0d podľa testu neplní európske emisné limity, pričom motor 2,0 TDI od VW Group mal problém v USA. 


Na akciových trhoch panuje momentálne hystéria. Za normálnych okolností by pri podobnom vyhlásení ICCT o neplnení emisii padli akcie maximálne o pár percentuálnych bodov. Investori však nechcú riskovať a rýchlo predávajú - hodnota akcií spadla o 5,2 %, čo je najväčší pokles za posledné štyri roky. Panika je taká veľká, že padajú dokonca aj akcie Mercedesu, ktorého sa škandál, zatiaľ, priamo netýka.

"Naše systémy čistenia výfukových plynov sú aktívne bez ohľadu na to, či sa vozidlo nachádza v skúšobnom module alebo počas reálnej jazdy na ceste."

Predstavitelia automobilky BMW vydali tlačovú správu, v ktorej absolútne popierajú akékoľvek podvádzanie a manipulovanie pri testoch emisii. Zároveň vyzdvihujú nutnosť použitia vznetových motorov pri súčasných prísnych emisných normách. Riešením situácie je podľa automobilky rýchle zavedenie nového meracieho cyklu WLTP, ktorý sa približuje viac reálnemu jazdeniu, než súčasná metodika.

Oficiálna tlačová správa BMW

Mníchov. Spoločnosť BMW Group nemanipulovala alebo neprispôsobovala testy emisií. Dodržujeme zákonné požiadavky v jednotlivých krajinách a spĺňame všetky požiadavky na lokálne testovanie. Inými slovami, naše systémy čistenia výfukových plynov sú aktívne bez ohľadu na to, či sa vozidlo nachádza v skúšobnom module alebo počas reálnej jazdy na ceste.

 
Jasné a záväzné špecifikácie a procesy sú v BMW Group implementované v každej fáze vývoja s cieľom zabrániť výskytu chýb.
 
Dve štúdie uskutočnené organizáciou ICCT potvrdili, že BMW X5 a 13 ďalších testovaných vozidiel BMW boli v súlade s požiadavkami predpisov týkajúcich sa emisií NOx. Pri X5 sa nevyskytli žiadne nezrovnalosti emisií NOx, či už v laboratórnych testoch, alebo v reálnej premávke.
 
Doteraz sme neboli oboznámení s výsledkami testov emisií pri vozidle BMW X3 v reálnych cestných podmienkach, ktoré priniesol 24. septembra magazín Auto Bild. Keďže nepoznáme žiadne podrobnejšie informácie testu, nemôžeme komentovať jeho výsledky. Kontaktovali sme ICCT a požiadali o objasnenie testov, ktoré organizácia vykonávala.
 
Sme ochotní diskutovať o našich skúšobných postupoch s príslušnými orgánmi a kedykoľvek poskytnúť k dispozícii naše vozidlá na testovanie.
 
 
Význam dieselových motorov pre dosiahnutie cieľov CO2
 
Zákonodarcovia celosvetovo, ale najmä v Európskej únii, stanovujú prísne štandardy pre emisie CO2 a súbor ďalších emisií. Ciele na rok 2020 v Európe možno splniť iba prostredníctvom rozsiahleho využívania moderných dieselových motorov a pokračujúcou elektrifikáciou.
 
Doterajší progres znižovania emisií CO2 v Európe sa dosiahol do značnej miery v dôsledku pokroku technológie dieselových motorov. Splnenie budúcich požiadaviek nebude možné bez tohto hnacieho ústrojenstva, pretože dieselové motory produkujú zhruba v priemere o 15 až 20 percent menej CO2 než porovnateľný benzínový motor.
 
V BMW Group sme v posledných rokoch veľa investovali do optimalizácie a technológie vznetových motorov v rámci nášho programu EfficientDynamics.
 
V rámci BMW tvorili v minulom roku vozidlá s naftovým motorom 38% z celkovo predaných vozidiel po celom svete: v Európe 80%, v Nemecku 73% a v USA 6% s okolo 20 000 vozidlami.
 
Emisná norma Euro 6, ktorá nadobudla účinnosť 1. septembra 2015 a je záväzná pre všetky registrácie nových vozidiel, zlepšuje ochranu životného prostredia i ochranu spotrebiteľov.
 
Preklenúť rozdiel medzi výsledkami testov s reálnou spotrebou paliva a tvorbou emisií rieši Európska únia prípravou nového testovacieho cyklu (WLTP) a merania emisií za podmienok skutočných jazdných situáciách, známy ako "real driving emissions" alebo RDE.


Podporujeme rýchle zavedenie týchto nových predpisov s cieľom vytvorenia jednoznačnosti a zrozumiteľnosti pre spotrebiteľov a výrobcov.

 
Zdroj: bloomberg, tlačová správa BMW