VW Golf si za 43 rokov vybudoval povesť etalónu nižšej strednej triedy. Pravdou je, že sú autá, ktoré majú športovejší podvozok, ako napríklad Mazda 3, či Ford Focus. Sú konkurenti, ktorí majú komunikatívnejšie a strmšie riadenie ako Alfa Romeo Giulia, alebo Renault Megane 4. generácie. V triede sú rozhodne aj pohodlnejšie autá. Dobrým príkladom je Peugeot 308. Nuž a určite sa nájdu aj spoľahlivejšie, napríklad Honda Civic (hoci pri novej generácii sa spoľahlivosť ešte iba ukáže), alebo Mazda 3. Golf je však príjemným kompromisom medzi všetkým vlastnosťami, praktickosťou, dobrou ergonómiou a v neposlednom rade aj vysokou zostatkovou hodnotou. Nečudo, že ich VW dokázal predať už takmer 33 miliónov. Aktuálna 7. generácia je na trhu už od roku 2012. Medzičasom prišli na trh mnohí konkurenti s úplne novými generáciami. Ak chce Golf držať krok, musela prísť modernizácia. Ako a v čom sa zmenil?

Modernizovaný Golf to sú hlavne nové motory, LED svetlá pre všetky funkcie svietenia a nové asistenčné systémy.

Zvonka je modernizácia hlavne o svetlách. V útrobách je však noviniek viac

Čo je zvonku po modernizácii iné?

Keďže konzervatívny dizajn je jednou z hodnôt, pre ktoré zákazníci VW vyhľadávajú, nemôžeme pri modernizovanom Golfe čakať žiadne výrazné zmeny vzhľadu. Napriek tomu dizajnérsky tím Golf upravil viac, ako by ste na pohľad povedali. Najvýraznejšou novinkou sú, samozrejme, predné a zadné svetlá. Majú nielen inú grafiku, ale aj tvar a rozmery. Zasahujú viac do bokov auta, preto má modernizovaný Golf 7 nové blatníky. Zmenám sa nevyhli ani nárazníky.

 

Vrátim sa k svetlám. VW nahradil pôvodné bi-xenónové svetlá LED svetlami. Základom zostali klasické halogénové svetlá, no v Golfe po novom môžete mať aj pevné full LED svetlá, alebo dokonca LED svetlá s natáčaním do zákrut. A práve tie sme mali v testovanom aute. Svietia ozaj výborne, majú veľmi príjemnú farbu svetla a dobrý dosah. Veľmi dobre funguje aj natáčanie do zákrut. Treba však povedať, že v segmente sú aj dokonalejšie svetlá. Napríklad Maticové LED svetlá v Astre, ktoré už dokážu aj vyrezávať. Podobnú funkciu síce za príplatok ponúka aj VW, no tienenie vykonáva valček, ktorý prekrýva časť svetelného lúča. Toto riešenie je technicky komplikovanejšie a menej presné. V čom však má Golf prvenstvo, sú dynamické smerovky vzadu. Aj tu sú na výber dva typy svetiel (s klasickými, alebo dynamickými smerovkami), no v oboch prípadoch všetky funkcie zabezpečujú LED diódy.

Golf ako prvý v triede prináša dynamické smerovky

Jazdný prejav je na nerozoznanie

Dizajn však nie je všetko. Isto vás zaujímajú jazdné vlastnosti. Zmenili sa? Odpoveď je jasná. Nie. V podstate nebolo čo meniť. Podvozok Golfu je tuhý, no zároveň primerane komfortný. Auto sa rozhodne nebojí ani zákrut, kde mu pomáha aj elektronická uzávierka diferenciálu XDS. Tento systém v zákrute pribrzďuje vnútorné predné koleso, čím bráni jeho preklzu a nedotáčavosti. V praxi to znamená, že Golf v ostrých zákrutách v hraničných situáciách jednoducho akoby nereagoval na pridanie plynu. To je, samozrejme, v bežných verziách úplne v poriadku. Auto je dobre odhlučnené a pri jazde budete počuť viac hluk od podvozka ako čokoľvek iné. A práve ten zvuk od kolies medzi tie najlepšie autá kategórie nepatrí. Možno to bola kombinácia zimných kolies a našich hrozných ciest v okolí Bratislavy, ale aj tak... Ak vás zaujíma viac jazdných dojmov, pozrite si náš podrobný videotest VW Golf 7 pred modernizáciou.

Podvozok Golfu je dobrou kombináciou tuhosti a komfortu

Nové motory sú kľúčovou zmenou modernizácie

Modernizácia so sebou často prináša nové motory a ani v tomto prípade to nie je inak. Aj do Golfu tak už dorazil trojvalec 1,0 TSI v dvoch výkonových verziách 63 kW (85 k) a 81 kW (110 k). Vo výkonnejšej verzii je dokonca k dispozícii aj s dvojspojkovou prevodovkou DSG. Druhou novinkou bude motor 1,5 TSI. Ten však príde na náš trh až koncom roka 2017.

 

My sme preto mali možnosť otestovať motor 1,4 TSI s výkonom 92 kW (125 k) a krútiacim momentom 200 Nm. Motor bol spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a musím povedať, že veľmi príjemne prekvapil. Má dosť sily aj na svižnú jazdu a nebude sa trápiť ani pri plne obsadenom aute. Jeho najväčšou devízou však bude spotreba. Na našej testovacej trati (1/3 mesto, 1/3 mimo mesta, 1/3 diaľnica) sme dosiahli veľmi slušných 6,2 l/ 100 km. Pri jazde mimo mesta vie dokonca s prehľadom jazdiť za menej ako 6 l/ 100 km a to vás nikto nebude obviňovať, že jazdíte ako dôchodca. Manuálna prevodovka si s motorom dobre rozumie, je vhodne sprevodovaná a napríklad pri diaľničnom tempe 130 km/h motor točí na šestke primeraných 2 800 ot. Jej ovládanie je presné, no kladie trochu veľký odpor. To však rozhodne nie je výčitka.

Aj v Golfe už môžete mať namiesto budíkov displej

Vnútro vyzerá rovnako len keď Golf 7fl nepoužívate

Golf, samozrejme, musí držať krok s dobou aj vo vnútri. Preto vo výbave interiéru nájdeme hneď niekoľko noviniek. Prvou je Active Info Display, čo je 12,3" displej, ktorý nahrádza klasické budíky. Môžete ho mať vo vyšších výbavách za príplatok. Umožňuje 5 rôznych zobrazení a okrem iného na ňom môžete mať aj 3D navigáciu. V modernizovanom Golfe však nájdeme aj nové dotykové displeje pre infotainment. V najnižšej výbave dostanete 6,5" displej s klasickými tlačidlami po bokoch. My sme mali možnosť vyskúšať systém Composition Media. Obsahuje 8" kapacitný displej s približovacím senzorom. To znamená, že ak sa prstom priblížite k displeju, vie systém predvídať kam chcete kliknúť a zväčší danú ikonu. Snímač je v spodnej časti displeja, čo znamená, že reaguje na ruku prichádzajúcu zospodu. Displej má veľmi dobré rozlíšenie a ani spárovanie s telefónom nie je problém. VW však ponúka ešte jednu možnosť, a tou je 9,2" displej systému Driver Pro. Jeho špecialitou je okrem veľkosti aj ovládanie gestami. Teda pardón, gestom, keďže zatiaľ systém reaguje na jediný pohyb zľava doprava a naopak.

 

V testovanom Golfe zaujali okrem iného aj športové predné sedadlá. Sú súčasťou balíka ergoActive. Majú naozaj dobré bočné vedenie a možnosť nastavenia v 14tich smeroch. A to vrátane nastavenia dĺžky sedáku, pri ktorom nevzniká v sedáku žiadna medzera, kam by padala špina, či omrvinky. To je veľké plus! Obe sedadlá sú, samozrejme, vykurované a vodičovo ponúka aj masážnu funkciu. Zvyšok interiéru je tradične ergonomicky dobre zvládnutý. Použité materiály pôsobia hodnotne. Zaujímavosťou je možnosť, ktorú VW nazval Personalizácia. V tomto prípade to znamená, že do jednotlivých kľúčov k autu si môžete uložiť rôzne nastavenia pre rôznych vodičov. Auto potom prispôsobí napríklad polohu sedadla, nastavenie klimatizácie, jazdný režim, alebo multifunkčný ukazovateľ predvoleným nastavenia daného držiteľa kľúča.

Golf získal veľmi dobré hodnotenie už v roku 2012. Po modernizácii má dobré šance získať viac bodov za asistenčné systémy.

VW Golf 7 od roku 2017 prináša nálož asistentov vodiča

Golf nemôže zaostať ani v oblasti asistenčných systémov. Preto sa veľká časť modernizácie nesie v duchu systémov, ktoré sú buď zdokonalené, alebo ich Golf prevzal z vyšších tried. Do prvej skupiny patrí napríklad výborne fungujúci adaptívny tempomat. Po novom ho vodič môže používať až do rýchlosti 210 km/h. Nemusí ho však využívať iba na diaľnici. Dokáže totiž dobre fungovať aj na cestách mimo obce. Nedeaktivuje sa stlačením spojky, čo znamená, že ak dobehnete pomalšie vozidlo, adaptívny tempomat automaticky pribrzdí, vy môžete podradiť, pridať plyn, auto pred vami predbehnúť a opäť sa automaticky vrátiť na svoju rýchlosť. Toto riešenie pri manuálnych prevodovkách stále nie je štandardom, napriek tomu, že systém ako taký existuje už viac než 3 roky. Každé auto, ktoré na tempomate umožňuje radiť, preto za túto vec extra pochválime. Ďalším zdokonaleným systémom je parkovací asistent. Pozdĺžne dokáže zaparkovať do medzery, v ktorej vám zostane 21 cm pred a 21 cm za autom. Vie však zaparkovať aj kolmo, a to aj dopredu a dokonca vie pokračovať v parkovacom manévri, ktorý začal vodič, no zistil, že ho nezvládne. Zaujímavé, však? :)

 

K novinkám patrí Trailer Assist, ktorý uľahčuje cúvanie s prívesom. Systém núdzového brzdenia City emergency brake s ochranou chodcov. Ten na svoju činnosť využíva radar ukrytý v maske za znakom a funguje do rýchlosti 30 km/h. V prípade hroziacej kolízie zastaví vozidlo. Mimochodom, k ochrane chodcov prispieva aj aktívna kapota. Tá sa v prípade zrážky s chodcom v priebehu sekundy nadvihne o 50 mm, čím zníži rozsah jeho zranení. Dostane totiž väčšiu deformačnú zónu medzi nim a motorom. Ďalšou novinkou je aj takzvaný Emergency assist. To je systém, ktorý ak na základe viacerých senzorov rozozná, že vodič stratil vedomie, začne s výstražným zvukom, pribrzdením a vlnením sa v pruhu. Ak vodič nereaguje zapne výstražné smerovky a riadi vozidlo od čiary ku čiare, aby upozornil ostatných na nebezpečenstvo. Samozrejme, pritom udržiava bezpečnú vzdialenosť od vozidla vpredu a následne zastaví pri pravom okraji cesty. Nuž a poslednou novinkou je asistent jazdy v kolóne.

 

Nechýbajú ani kontrola mŕtveho uhla a kontrola premávky za vozidlom pri vyparkovaní (Rear Traffic Alert), multikolízna brzda, proaktívna ochrana posádky, alebo asistent udržania v jazdnom pruhu (Lane Assist).

Záverečné hodnotenie? Golf je stále Golf. Teda v mnohom skvelý, ale aj najdrahší

Golf aj po modernizácii zostal Golfom. Tým mám na mysli pomyselným etalónom triedy. Ponúka vyvážené jazdné vlastnosti, praktickosť, dobrú ergonómiu, vysokú zostatkovú hodnotu, dizajn odolný voči starnutiu a veľa asistenčných systémov. Modernizovaný Golf prichádza do predaja hneď vo všetkých verziách vrátane Golfu GTI, Golfu GTD, Golfu R a Golfu Alltrack. Nechýbajú ani elektrifikované verzie GTE a e-Golf. Na úvod predaja dokonca prichádza s cenový zvýhodnení, čiže je o niečo lacnejší ako pred modernizáciou. Cenou však väčšinu konkurentov prevyšuje o viac než 10% ako vidno z porovnania hlavných konkurentov v prehľadnej tabuľke nižšie. To isté sa dá povedať aj o cenách príplatkov, ktoré sú pre tradičné nemecké značky typicky drahšie, než je to u výrobcov z iných krajín. Možno to bolo spôsobené zimnými pneumatikami v kombinácii so zväčša biednymi cestami u nás, no hluk od podvozka etalónom v triede veru nie je.

VW Golf 1,4 TSI

Rok výroby 2017

 

Cenník modernizovaného VW Golf platný na Slovensku

 

PLUSY:

+ dokáže pôsobiť reprezentatívne,
+ konečne LED svetlá,
+ spotreba okolo 6 l/ 100 km,
+ až prémiový interiér,
+ variabilita vnútri,
+ preradenie tempomat nevypne,
+ stála pamäť funkcie Autohold,
+ športovo-komfortné predné sedačky,
+ príjemné a neutrálne jazdné vlastnosti,
+ dobré odhlučnenie motora a vzduchu,
+ možnosti a grafika Active Info Display,
+ možná plejáda asistentov vodiča,
+ možnosti a kombinácie príplatkového vybavenia.
 

 

     

MÍNUSY:

- väčší hluk od podvozka (zimné pneu),
- vysoká cena výkonnejších verzií,
- vysoká cena príplatkov,
- nevyvolá emócie, ale poslúži skvelo.
 


 

 

VW Golf 7 fl 1,4 TSI

BlueMotion Technology

rok výroby 2017
Hnací agregát:

turbom prepĺňaný zážihový radový 4-valec s priamym vstrekovaním paliva uložený vpredu naprieč, objem 1 395 cm3, 4-ventily na valec, hliníková hlava valcov, rozvod DOHC, max. výkon 92 kW (125 k) / 5 000 - 6 000 ot, max. krútiaci moment 200 Nm / 1 400 - 4 000 ot, litrový výkon 65 kW ( 90k) / l.

Pohon: 6-stupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies.
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu viacprvková náprava, elektronické systémy podvozka: ABS, TC, EBD, EBA, ESC.
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7 x 17", pneu 225/45 R17
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4258 x 1799 x 1492 mm, objem kufra - 380 / 1 270 l, pohotovostná hmotnosť - 1 246 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba -5,3 l/100 km (reálna 6,2 l/100 km), výkonová hmotnosť 13,5 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 204 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 9,1 s

Cena:

Základný model 1,0 TSI - od 14 290 €
Základná verzia 1,4 TSI - od 18 050 €
Testovaná verzia - 23 170 €

 
Volkswagen Golf 1.4 TSI
92 kW M6 Edition Comfortline
Opel Astra 1.4 Turbo
92 kW M6 Dynamic
základný model
14 290 €
(Golf 1.0 TSI 63 kW M5 Trendline)
12 490 €
(Astra 1.4 74 kW M5 Selection)
adekvátny model
19 400 €
(Golf 1.4 TSI 92 kW M6 Edition Comfortline)
15 190 €
(Astra 1.4 Turbo 92 kW M6 Enjoy)

adekvátna výbava

 

 

 

 

 

 

 

 

 

aktívny digitálny prístrojový panel, adaptívny tempomat, športové sedadlá, vyhrievané predné sedadlá, masážne vodičovo sedadlo, LED predné svetlomety, 8-palcový displej pre rádio, parkovacie senzory vpredu a vzadu, 2-zónová automatická klimatizácia, 17-palcové disky

 

 

 

 

 

v sérii: tempomat, audiosystém R IntelliLink, 17-palcové disky, športové predné sedadlá, vnútorné zrkadlo s automatickým stmievaním, 


za príplatok: adaptívne LED Matrix svetlomety 1 300 €, automatická dvojzónová klimatizácia 450 €, parkovacie senzory vpredu a vzadu 630 €, vyhrievané predné sedadlá a volant 510 €, adaptívny tempomat 1 180 €

výsledná cena
23 170 €
20 560 €
 
Ford Focus 1.0 EcoBoost
92 kW M6 Trend
Renault Megane 1,2 Tce
96 kW M6 INTENS
základný model
12 790 €
(Focus 1.6 77 kW M5 Trend X)
12 990 €
(Megane 1.6 Sce 84 kW M5 LIFE)
adekvátny model
16 990 €
(Focus 1.0 EcoBoost 92 kW M6 Trend)
15 190 €
(Megane 1,2 Tce 96 kW M6 ZEN)

adekvátna výbava

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

za príplatok: adaptívne bi-xenóny 1 295 €, 2-zónová automatická klimatizácia v pakete 345 €, vyhrievané predné sedadlá 315 €, parkovacie senzory vzadu 365 €, rádio s 4,2-palcovým displejom 540 €

 

 

 

 

 

 

 

v sérii: dvojzónová klimatizácia s dažďovým  svetelným senzorom,

 

za príplatok: 17-palcové disky 450 €, adaptívny tempomat s poloautomatickou parkovacou brzdou 650 € + 160 €, vyhrievané predné sedadlá 200 €, pack Techno plus s LED svetlometmi a head-up displejom a prepínaním diaľkových svetlometov 1 130 € + pack navigácia 400 €, pack City s parkovacím asistentom a senzormi a zadnou kamerou 650 €

výsledná cena
19 850 €
20 130 €
 
Peugeot 308 1.2 PureTech
96 kW M6 ALLURE
Hyundai i30 i30 1.0 T-GDi
88 kW M6 FAMILY
základný model
12 990 €
(308 1.2 PureTech 60 kW M5 ACCESS)
12 990 €
(i30 1.4 73 kW M6 Classic)
adekvátny model
16 790 €
(308 1.2 PureTech 96 kW M6 ACTIVE)
14 890 €
(i30 1.0 T-GDi 88 kW M6 COMFORT)

adekvátna výbava

 

 

 

 

 

v sérii: predné a zadné parkovacie senzory, LED predné svetlomety, dotykový displej 9,7-palca, automaticky stmievateľné vnútorné zrkadlo, automatická dvojzónová klimatizácia, predné športové sedadlá, za príplatok: vyhrievané predné sedadlá 240 €, 17-palcové disky 380 €

 

v sérii: vyhrievanie predných sedadiel a volantu, elektricky sklopné vonkajšie zrkadlá, automatická dvojzónová klimatizácia, predné a zadné parkovacie senzory, svetelný senzor, automaticky stmievateľné vnútorné zrkadlo, za príplatok: predné LED svetlomety 900 €
výsledná cena
19 790 €
16 990 €

 

 
Mazda 3 2.0 Skyactiv
88 kW M6 ATTRACTION
Honda Civic 1.8 i-VTEC
104 kW M6 ELEGANCE
základný model
14 890 €
(3 1.5 Skyactiv 74 kW M6 EMOTION)
15 990 €
(Civic 1.4 i-VTEC 73 kW M6 S)
adekvátny model
17 290 €
(3 2.0 Skyactiv 88 kW M6 CHALLENGE)
17 490 €
(Civic 1.8 i-VTEC 104 kW M6 S)

adekvátna výbava

 

 

 

 

 

v sérii: LED predné svetlomety, dvojzónová automatická klimatizácia, vyhrievané predné sedadlá a volant, dažďový a svetelný senzor, zadné parkovacie senzory, elektrické sklápanie vonkajších zrkadiel, 7-palcový displej, tempomat

 

 

v sérii: vyhrievané predné sedadlá, dvojzónová automatická klimatizácia, tempomat, dažďový senzor, zadná parkovacia kamera,

 

za príplatok: multimediálny 7-palcový displej s navigáciou 1 000 €

výsledná cena
19 090 €
20 990 €

 

Oliver TEKNÖS Komentár redakcie: Oliver TEKNÖS

Dúfal som, že faceliftovanú verziu dostaneme s novým motorom 1,5 TSI EVO. Namiesto toho bola pod kapotou staršia jednotka 1,4 TSI 92 kW (125 koní), ktorá však príjemne prekvapila reálnou spotrebou okolo 6,0 litra. S trochou predvídania som sa dokonca dostal na hodnotu 5,4 litra. Moderné benzínové motory krásne ukazujú, že nafta do kompaktných áut jednoducho nepatrí. Digitálny kokpit, ktorý poznáme z Audi potešil, ale nevidím jeho rozumné využitie bez navigácie. Oproti klasickým budíkom v tom prípade nemá čo ponúknuť. Absolútnym šokom bol nadmerný hluk od kolies. Golf si totiž pamätám ako veľmi tiché auto už od piatej generácie. Verím tomu, že pri testovačke to spôsobili zimné pneumatiky. Takže pri výbere gúm určite pozerajte aj na ich hlučnosť.


TEST: VW GOLF 7 VARIANT 2.0 TDI DSG BLUEMOTION HIGHLINE

TEST: VW GOLF 7 VARIANT 2.0 TDI DSG ...

Možno sa budem opakovať, no stále mi akosi nedá spávať info o tom, že nebyť Európanov, kombíky by vymreli. S drobným ...

07. 05. 2014
TEST: VW GOLF 7 R300

TEST: VW GOLF 7 R300

Ostré Golfy sú snom mnohých chalanov. A niet sa čomu čudovať, skôr naopak. Bolo by divné, keby obdivované a vysnívané ...

20. 12. 2015