A5 Sportback prináša okrem nadupanej vrcholnej verzie S5 a verziu spaľujúcu CNG nazvanú g-tron. Vo výbave okrem iného nájdeme aj vyhýbací asistent, Audi virtual cockpit, či Audi Matrix LED svetlá.
Audi A5/S5 Sportback

Prvá generácia Audi A5 Sportback prišla na trh v roku 2009 a po siedmych rokoch prišiel čas na jej výmenu. Ak sa vám stále páči nezúfajte. Druhá generácie Audi A5 Sportback totiž už tradične neprekvapí vzhľadom a na svoju predchodkyňu sa veľmi podobá. Výrobca síce tvrdí, že vyzerá atletickejšie a z istých uhlov má pravdu, no zmeny dizajnu sú už tradične minimálne. O to viac však novinka prekvapí vo vnútri. Rozmery interiéru totiž narástli o 17 mm na dĺžku, 11 mm na šírku v oblasti ramien a cestujúci vzadu dostali o 24 mm viac miesta na kolená. A5 Sportback má oproti predchodcovi výrazne inovovanú prístrojovú dosku, po vzore Audi A4. Záujemcovia budú mať samozrejme k dispozícii aj Audi virtual cockpit, čiže LCD displej s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca), ktorý nahrádza klasické budíky. V ponuke je aj Head up displej, či systém Audi MMI plus. K dispozícii bude navyše aj možnosť indukčného nabíjania telefónu, či audio systém Bang & Olufsen s trojrozmerným ozvučením a 19 reproduktormi.

Nechýba množstvo asistenčných systémov

Rovnako ako v A4 aj tu nájdeme celú škálu asistenčných systémov, počnúc veľmi dobre fungujúcim adaptívnym tempomatom, cez odbočovací asistent, parkovací asistent, asistenčný systém pre priečnu premávku, výstraha pri vystupovaní, rozoznávanie dopravných značiek na báze kamery, Audi active lane assist a Audi side assist dopĺňajú ponuku až po prediktívny asistent efektívnej jazdy, ktorý vyhodnocuje informácie GPS a pomáha vodičovi šetriť palivo. Výraznou novinkou je takzvaný vyhýbací asistent, ktorí pri prudkom obchádzaní prekážky pomáha vodičovi dosiahnuť správnu dráhu, aby sa vyhol zrážke napríklad s chodcom. Systém totiž spracováva informácie z prednej kamery, adaptívneho tempomatu a radarových senzorov a vypočíta optimálnu dráhu. Ak vodič zareaguje, systém mu pomôže vytočiť kolesá v správnom uhle.

Audi A5 Sportback g-tron

Výraznou novinkou je Audi A5 Sportback g-tron, ktoré jazdí aj na CNG

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

A5 Sportback má oproti A4 o už spomínaných 24 mm dlhší rázvor (2 824 mm). Narástol však aj na šírku, čo znamená rázvor širší vpredu o 15 mm (1 587 mm) a vzadu o 13 mm (1 568 mm). Samotná karoséria je pritom o 15 kg ľahšia ako v prípade predchodcu a na celom aute sa konštruktérom podarilo ušetriť dokonca až 85 kg. 5-devrové kupé má na oboch nápravách 5-prvkové zavesenie kolies a za príplatok bude k dispozícii aj s adaptívnymi tlmičmi. Audi používa elektromechanický posilovač riadenia a na želanie dodáva aj dynamické riadenie, ktoré mení svoj prevodový pomer podľa rýchlosti jazdy a uhla natočenia volantu.

Audi A5 Sportback

Veľké množstvo zákazníkov už si už tradične získa model 3,0 TDI s pohonom Quattro a výkonom 210 kW (286 k) a krútiacim momentom 620 Nm

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Nuž a čo nájdeme pod kapotou A5 Sportback? Základná ponuka obsahuje dve benzínové a tri dízlové verzie. Novinkou v tomto segmente motor spaľujúci benzín aj zemný plyn (CNG) a automobilka samozrejme pripravila aj verziu S5 Sportback. Poďme však poporiadku. Benzínové verzie začínajú motorom 2,0 TFSI s výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 320 Nm. Výkonnejšou alternatívou bude motor 2,0 TFSI vyladený tentoraz na 185 kW (252 k) a 370 Nm. Dízle začínajú motorom 2,0 TDI s výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Pre milovníkov nafty však bude k dispozícii aj 6-valec 3,0 TDI v dvoch výkonových verziách, 160 kW (218 k) a 400 Nm, alebo 210 kW (286 k) a 620 Nm. Ak budete chcieť aj inú alternatívu, čo sa týka paliva, bude tu možnosť aj pre vás. Motor 2,0 TFSI g-tron. Ponúka výkon 125 kW (170 k) a 270 Nm. Motor je schopný spaľovať benzín, stlačený zemný plyn (CNG), alebo syntetický metán, ktorý v Audi vyrába pod značkou e-gas. Vrcholom ponuky však bude úplne iný stroj. Os predstavenia totiž bude k dispozícii aj Audi S5 Sportback. Pod jeho kapotou bude pracovať 6-valec 3,0 TFSI s výkonom 260 kW (354 k) a 500 Nm.

Audi S5 Sportback

Zaujímavá bude aj ponuka prevodoviek a pohonov. Bežné verzie budú k dispozícii buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S-tronic. Najvýkonnejší dízel a verzia S5 však dostanú ešte inú prevodovku. Bude ňou 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic s hydrodynamickým meničom. Ani systém pohonu nebude pre všetky verzie rovnaký. K dispozícii budú samozrejme verzie s pohonom iba prednej nápravy, ale aj modely s pohonom oboch náprav Quattro. Pri 4 valcových motoroch s manuálnou prevodovkou pôjde o systém Quattro ultra, ktorý dokáže úplne odpojiť zadnú nápravu. Všetky modely s automatickou prevodovkou, či už S-tronic, alebo tiptronic dostanú permanentný pohon Quattro. Verzie 3,0 TDI 210 kW a S5 Sportback 3,0 TFSI majú permanentný pohon Quattro už v základe. Permanentný pohon Quattro je pritom čisto mechanický a využíva samosvorný medzi nápravový diferenciál Torsen. Ten za bežných okolností posiela 60% krútiaceho momentu na zadnú a 40% na prednú nápravu. To sa však môže meniť v závislosti na aktuálnych podmienkach. Na prednú nápravu sa tak môže v extrémnom prípade dostať až 70% krútiaceho momentu a na zadnú nápravu môže ísť maximálne až 85 % krútiaceho momentu. Vo vrcholnej dízlovej verzii a rovnako aj modely S5 si záujemcovia môžu navyše priplatiť za športový diferenciál zadnej nápravy.

Audi S5 Sportback

Vrcholom ponuky typu A5 Sportback bude tradične model S5 Sportback

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Vráťme sa ešte k dvom najzaujímavejším modelom. Tým prvým je iste novinka A5 Sportback g-tron. Je to tratí typ s takto upraveným motorom v ponuke automobilky. Zemný plyn - CNG, alebo syntetický metán - Audi e-gas (plne zameniteľné) je uskladnený v nádržiach pod podlahou batožinového priestoru. Zmestí sa do nich 19 kg plynu stlačeného na 200 barov. Vnútornú vrstvu nádrží tvorí matrica z plynotesného polyamidu. Druhá vrstvu tvorí kompozit z kombinácie tkaniny z uhlíkových a sklených vlákien a samozrejme epoxidovej živice. Tretia vrstva je už iba zo sklolaminátu (sklené vlákna a epoxidová živica) a slúži na vizualizáciu eventuálnych vonkajších vplyvov. A5 Sportback g-tron prejde so spotrebou 4 kg CNG na 100 km až takmer 500 km na jednu nádrž. K tomu má ešte stále dojazd 450 km čisto na benzín. Dynamika pritom nijak neutrpela a auto zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 8,5 s.

Druhou výraznou verziu je samozrejme momentálny vrchol ponuky typu A5 Sportback, čiže Audi S5 Sportback. Jeho turbom prepĺňaný motor V6 poskytuje už spomínaných 260 kW (354 k) a maximálny krútiaci moment 500 Nm. Tieto hodnoty spolu s permanentným pohonom Quattro a 8-stupňovou prevodovkou tiptronic znamenajú zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,7 s a maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 250 km/h. Auto pritom váži 1 660 kg bez vodiča. Môže sa to zdať ako veľa, no je to o 85 kg menej ako vážil predchodca. V kombinovanom cykle by si aj vďaka tomu malo vypýtať iba 7,3 l/ 100 km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zdroj: tlačová správa