Klasické farby pre 695ku sú Scuderia Red a Modena Yellow

Obe značky majú podobnú históriu, a to pretekanie. Muži stojaci za vznikom oboch značiek začínali za pretekárskym volantom, potom sa venovali tuningu až skončili ako šéfovia spoločností udávajúcich taktovku svetu motoršportu. Svoje mená spojili už v minulosti, napríklad pri Ferrari 166/250 MM Abarth z roku 1953. Ten pretekal v rôznych medzinárodných pretekoch, vrátane legendárnej Mille Miglia. Voz vtedy používal výfukový systém vyvinutý Abarthom špeciálne pre Ferrari. A nezostalo vtedy iba pri jednom modeli, výfuky Abarthu v tých časoch putovali do rôznych modelov značky z Maranella.

Meno tohto laku je Abu Dhabi Blue

V ostatných rokoch sa prejavila spolupráca medzi Abarth a Ferrari ešte silnejšie. Prvou lastovičkou tejto spolupráce bola číslovaná séria Abarth 500S. Počítala 200 kusov a bola dodaná európskym dílerom Ferrari. Avšak najväčšou spoluprácou je jasne tento Abarth 695 Tributo Ferrari. Exkluzívne autíčko, ktoré na jednej strane rozširuje portfólio Abarthu vstupom do luxusného segmentu a na druhej strane ponúka zákazníkom Ferrari malé, mobilné autíčko pre mestský ruch.

V ponuke je aj Titanium Grey

Abarth 695 je význačný počtom štylistických zmien, ale najmä zmenami pod kapotou. Motor je 1,4 Turbo T-Jet 16V, popohnaný až na výkon 180 koní. Ten je spriahnutý s s prevodovkou MTA (Manual Transmission Automated), ktorá má ovládanie na volante, čiže vodič nestráca čas preraďovaním na stredovej konzole. Pre prenesenie tohto výkonu na vozovku je voz obutý do 17" pneumatík, ktoré sú na diskoch inšpirované dizajnom Ferrari. Pruženie a brzdy sú pre zápasenie s vyšším výkonom zosilnené. Kotúče Brembo majú 305 mm so 4-oiestikovými brzdovými strmeňmi a špeciálne tlmiče zaručujú jazdný výkon pri maximálnej bezpečnosti.

Pri pohľade zvonku exkluzivitu zvýrazňujú nové laky Abu Dhabi Blue a Titanium Grey (alebo môže byť Scuderia Red a Modena Yellow), spolu s karbónovými spätnými zrkadlami. Alebo detailmi ako sanie vzduchu vo farbe Racing Grey. Svetlomety sú xenónové a majú vylepšenú funkciu svietenia, čo znamená trojnásobnú intenzitu svetla v porovnaní s halogénmi.


Interiér je zákazkový a jasne demonštruje pozornosť venovanú detailom, ktorá je spoločná pre obe značky. Vidieť to už napríklad na sedadlách, ktoré sú postavené na karbónovej škrupine. Oproti bežným sedadlám sú o 10 kg ľahšie (každé!) a svojou konštrukciou poskytujú perfektné vedenie tela v zákrutách. Volant je v strede ozdobený pásikom s talianskou trikolórou a okrem multifunkčných tlačidiel je osadený i už spomínanými pádlami k ovládaniu prevodovky MTA. Výnimočnosť auta neukrývajú ani pedále s logom škorpióna alebo plaketa s výrobným číslom automobilu.

Fiat 500 Abarth je aj častým terčom úpravcov. Pozrite si verziu od známeho úpravcu Hamann Fiat 500 Abarth, alebo verziu, ktorá je vyšľahaná až na 200 k Fiat 500 Abarth.