Duster zaznamenal celosvetový úspech a po tom, čo sme vyskúšali v našom teste Daciu Duster 1,5 dCi, sa ani nedivíme. Automobilka sa zrejme aj kvôli terénnym vlastnostiam, ktorými si získava rešpekt, rozhodla rozšíriť ponuku modelov Duster s pohonom oboch náprav. Doteraz ste totiž mohli mať štvorkolku iba s dvoma motormi z ponuky a to s benzínovým 1,6 l štvorvalcom alebo výkonnejším naftovým motorom 1,5 dCi. Po novom si však pohon 4x4 budete môcť navoliť aj v prípade, že sa rozhodnete pre tretí agregát určený pre Duster, prepĺňaný, benzínový štvorvalec 1,2 TCe.

Po novom si  pohon 4x4 budete môcť navoliť aj v prípade, že sa rozhodnete pre prepĺňaný, benzínový štvorvalec 1,2 TCe.

Duster dostane pohon 4x4 aj v kombinácii s najvýkonnejším motorom v ponuke.

Motor 1,2 TCe je pre Duster naladený na výkon 92 kW, teda 125 koní.  Maximum jeho krútiaceho momentu je 205 Nm, ktoré dosiahne v rozmedzí 2 000 až 3 000 ot/min. 90 % maximálnej hodnoty však ponúkne už pri 1 500 ot/min. Pre model s pohonom 4x4 bude tento motor skombinovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, s krátkou jednotkou, ktorá do určitej miery nahrádza redukciu. Pridanie pohonu oboch náprav celkom isto ovplyvní aj spotrebu, hoci výrobca tvrdí, že verzia 4x4 bude iba o 0,1 litra smädnejšia ako verzia s pohonom prednej nápravy. Štvorkolka 1,2 TCe by sa tak mala dostať na 6,4 l/ 100 km. Realita však bude určite iná. Systém pohonu oboch náprav ponúkne, pre Renault typické, tri režimy: 2WD, Auto a Lock. Automobilka pridaním ďalšieho modelu s pohonom 4x4 iba potvrdila, že Duster nie je vnímaný ako mestské SUV, ale viac ako skutočné auto do terénu.

Zdroj: tlačová správa