Na ženevský autosalón si automobilky pripravujú len to najlepšie. My sa máme na čo tešiť. Veselo a živo bude aj v oddelení Bentley. Začnem tým zaujímavejším. Druhá generácia typu Continental GT je na trhu od roku 2011. Ale keďže čas sa nevyhýba ani takých značkám akou je Bentley, automobilka musí tento typ neustále modernizovať. Kupé s označením Speed je na trhu od roku 2012. Výrobca si pre dané podujatie pripravil faceliftovanú verziu spomínaného typu. Hlavná myšlienka tohto omladenia je jednoduchá. Vyšší výkon, viac krútiaceho momentu a trošku lepšia maximálka.

Rovnaké vylepšenia dostane aj verzia Convertible.

Bentley si pre typ Continental navyše pripravil 7 nových paketov, z ktorých sa každý bude odlišovať farbou.

Pod kapotou Continentalu GT Speed ostáva motor W12 s objemom šesť litrov, ktorý je nadopovaný dvojicou turbodúchadiel. Konštruktéri z tohto agregátu po novom vyťažili 460 kW (635 k) a 820 Nm. To znamená, že parametre narástli o 10 koní a 20 Nm. Krútiaci moment je dostupný už od 1700 otáčok.

 

Nárast výkonu teda nie je nijak dramatický. V reči maximálnej rýchlosti došlo k zvýšeniu z 330 km/h na 331 km/h. Bentley však svoju ponuku modelov opäť priniesol o niečo ďalej. Continental GT Speed pre rok 2014 bude najrýchlejším typom tejto značky v celej jej histórii. Okrem zvýšenia výkonu došlo k úpravám na podvozku. Výrobca znížil svetlú výšku a tlmiče sú tvrdšie.

 

Nárast výkonu teda nie je nijak dramatický. V reči maximálnej rýchlosti došlo k zvýšeniu z 330 km/h na 331 km/h. Bentley však svoju ponuku modelov opäť priniesol o niečo ďalej. Continental GT Speed pre rok 2014 bude najrýchlejším typom tejto značky v celej jej histórii. Okrem zvýšenia výkonu došlo k úpravám na podvozku. Výrobca znížil svetlú výšku a tlmiče sú tvrdšie.

 

Keďže Bentley je najmä o imidži, GT Speed si prinesie aj niekoľko dizajnových vylepšení. Opäť nejde o nič veľké. V ponuke pribudne niekoľko nových interiérových aj exteriérových farieb. Vo vnútri pribudne kontrastné prešívanie a v kufri nový koberec. Medzi luxusné prvky patria napríklad vyhrievané „nákrčníky“, vŕtané pedále z ľahkých zliatin a mnoho iného. Faceliftované kusy sa k zákazníkom dostanú v polovici tohto roka.

 

Druhou novinkou je Flying Spur, ktorý dostal menší motor.

Flying Spur to s V8 stihne z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy. V porovnaní s dvanásťvalcom si pohoršil o 0,6 sekundy.

Kým však jeden typ dostal viac koní, druhý o niekoľko prišiel. Do Švajčiarska prichádza typ Flying Spur V8. O pohon sa postará osemvalcový motor twin-turbo s objemom 4 litre. 373 kW (507 k) a 660 Nm prechádza na všetky kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky. Maximálka tohto modelu predstavuje 295 km/h.

 

Na tomto mieste je možno vhodné pripomenúť, že tento typ Bentley doteraz ponúkal s dvanásťvalcom. Myslím, že je jasné, že novinka dosiahne nižší výkon. Maximálka klesla napríklad o 27 km/h.

 

Nové Bentley však bude úspornejšie. Priemerná papierová spotreba klesla zo 14,7 na 10,7 l/100 km. Kde sme sa to dostali, keď už aj Bentley šetrí palivo?

 

Zdroj: carsuk.net

Prečítajte si aj:  Urobte drahej radosť a kúpte jej kabelku Bentley!