Nemeckí prémioví výrobcovia majú športové divízie. Tie slúžia na stavbu výkonných a prestížnych automobilov. Mercedes má AMG, BMW má divíziu M a Audi má Quattro GmbH s modelmi S a RS. Porsche je športovou značkou samo o sebe a žiadnu špeciálnu divíziu nepotrebuje. Napriek tomu jednu má a volá ju Porsche Motorsport. Jej produkty majú v názve označenie GT. Nie je taká známa ako tie predchádzajúce, dôvod je jednoduchý. V minulosti vyrábala len deriváty typu 911 s označením GT3 a GT2. V nedávnej minulosti sa po prvýkrát označenie GT dostalo aj na model, ktorý nenesie trojicu čísel 911. Je ním najnovší Cayman GT4. Ďalšie autá s prívlastkom GT však tak rýchlo nepribudnú. Napriek tomu, že v predaji sa pred časom objavila verzia Cayenne GTS, podobne ako modely 911 Carrera GTS neboli dielom oddelenia Porsche Motorsport, len marketingovým ťahom manažérov značky.

PDK by v novej generácii 911 GT3/2 nemusela byť povinná. Podľa Preuningera si zákazníci budú môcť zvoliť o akú prevodovku majú záujem.

Podľa Andreasa Preuningera, šéfa Porsche GT, existujú limity na to čo bude divízia robiť a čo už nie. Kým dvoj-spojkové prevodovky a prepĺňanie majú v divízii zelenú, autá s pohonom všetkých kolies  nie. Áno, ďalšia 911 s označením GT bude mať turbo. To až tak neprekvapí, lebo modely 911 GT2 boli dlhodobo vydupané verzie Porsche 911 Turbo. No naznačuje to, že súčasná GT3 je možno poslednou atmosférickou 911-tkou. Prepĺňaniu sa v Porsche nevyhnú už žiadni zákazníci...

 

Pretekárska divízia sa stavia s výhradami k pohonu všetkých kolies. To znamená, že na niečo s názvom Cayenne GT3 alebo Macan GT4 môžeme zabudnúť. Teda aspoň v blízkej budúcnosti. Zákazníci si budú musieť vystačiť s Cayennom GTS.

Divízia Porsche GT sa nebráni prepĺňaniu. Súčasná generácia GT3 tak bude možno tou poslednou...

Po zlej správe o „povinnom“ prepĺňaní budúcich modelov z divízie Porsche GT prinášame aj jednu dobrú správu. PDK by v novej generácii 911 GT3/2 nemusela byť povinná. Podľa Preuningera si zákazníci budú môcť zvoliť o akú prevodovku majú záujem. Dúfame, že v preklade to znamená „návrat“ k manuálu.

 

Zdroj: autoblog, caranddriver