Downsizing má ďalší zárez na pažbe, tentokrát zamieril na Hondu. To, že automobilka koketuje s turbom sme mohli vytušiť, keď oznámili, čím budú poháňať novú Hondu NSX. Hybridný twin-turbo V6 je iste dobré náradie, no nezostali len pri ňom. Pokračovali novou Hondou Civic Type R, tam nasadili 2,0 litrový prepĺňaný 4-valec s výkonom vyše 300 k. Motoršport nie je výnimkou, ale tam požitie turba diktujú pravidlá.

Doteraz prichádzali len s turbo motormi pre športové autá, ale to sa zmení už koncom tohto roka. Áno, už aj Honda je na vlne downsizingu a prvou obeťou bude americký Civic. Šéf vývoja, Yoshiharu  Yamamoto hovorí, že pomocou prepĺňania dokážu plniť stále prísnejšie emisné normy, ale autá zostanú zábavné a výkonné.

Honda sa dala na downsizing. Ako prvý skalp si vybrali americký Civic, kde použijú nový 1,5 litrový prepĺňaný 4-valec.

Honda potvrdila, že 1,5 litrový turbo 4-valec dostane faceliftovaný Civic na americkom trhu. Atmosféry však hneď nepošlú do starého železa, ale zostanú v ponuke ako motory na želanie. Yamamoto tvrdí, 1,5 litrové turbo ponúkne výkon ako atmosférické 2,0 a 2,4 litrové motory, ale s výborným krútiacim momentom a lepšou spotrebou.

Motor v Honde Civic Type R má vyše 300 k

Japonci netaja, že sa inšpirovali Fordom a jeho malými prepĺňanými motormi. Yamamoto povedal: „V Amerike nie je veľa spoločností, ktoré ponúkajú modely s turbom.“ Potom dodal: „Výkon je veľmi dobrý.“ Honda investovala 340 miliónov dolárov do továrne Anna v americkom Ohiu, kde budú 1,5 litrové prepĺňane motory vyrábať. Produkciu spustia vo štvrtom kvartáli, teda koncom roka a plánujú s výrobou 200 000 motorov ročne. Môžeme počítať, že nezostane len pri americkom Civicu, ale turbo postupne nasadia aj do európskej verzii, či Honde CR-V.