Obidve Ferrari Monza sú takmer rovnaké, ale SP1 je nekompromisný jednomiestny supercar, ktorý ponúkne unikátny zážitok. Absencia čelného skla umožní pilotovi vyskúšať, aký je to pocit jazdiť s otvoreným pretekárskym autom, ako je napríklad formula, kde je vzduch smerujúci na hlavu odklonený len deflektorom. Niečo podobné využíva aj Ferrari Monza, automobilka si to nechala patentovať pod názvom virtuálne čelné sklo. Vzduch vám teda ani pri vysokej rýchlosti neodtrhne hlavu a máte aj aký-taký komfort.

Ferrari Monza SP1

V SP1 nie je sedadlo spolujazdca, toto miesto prekryli podobne, ako sa to robilo kedysi, akurát to už nie je koža, ale karbón. Ak vás jazda osamote nebaví, tak je tu SP2, teda supercar pre dvoch. Jediný rozdiel je v tom, že auto má pre spolujazdca ochranný oblúk, sedadlo a malý štít, aby na neho veľmi nefúkalo.

Dizajnéri sa so supercarom pohrali a vyzerá veľmi dobre. Samozrejme nesmú chýbať dizajnové vychytávky ako dohora otvárateľné polovičné dvere, karbónový spliter, či LED denné svetlá. V interiéri potom trojramenný multifunkčný volant, kožené sedadlá a kopec obnaženého karbónu.

Ferrari Monza SP2

Ferrari Monza SP1 i SP2 má pod kapotou 6,5 l atmosférický V12 z Ferrari 812 Superfast. Akurát, že pre Monzu motor naladili na 603 kW (810 k) a 719 Nm. Je to najsilnejší spaľovací V12 aký kedy Ferrari vyrobilo. Supercar s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,9 s, na 200 km/h za 7,9 s a ak je pilot dosť odvážny, tak môže prekonať aj 300 km/h. Ferrari plánuje vyrobiť len 500 kusov, cenu zatiaľ nezverejnili, ale hovorí sa o šialenej sume 1,4 milióna eur za kus.

zdroj: carscoops.com

foto: Ferrari