Vo Fiate už pochopili, že najlepší krok za posledné roky bolo uvedenie reinkarnovanej 500-ky v roku 2007. Toto auto ich vlastne drží nad vodou, keďže je oň stále veľký záujem. Je preto logické, že sa vedenie automobilky rozhodlo využiť jeho popularitu a rozšíriť počet modelov s označením 500. A tak sa dočkáme aj 5-dverovej verzie. Na rozdiel od modelu 500L, by si však mala zachovať viac z tvarov pôvodnej 500-ky. Napriek tomu nebude stáť na predĺženej platforme základnej 500, ako by sa dalo čakať, ale na upravenej platforme Fiatu Punto. Rovnako ako dizajnovo nie úplne vydarený model 500L, ktorý medzi fanúšikmi dostáva prezývky ako pokazená 500-ka. Nový 5-dverový model by mal nahradiť práve spomínané Punto.

Šéfdizajnér Fiatu Lorenzo Ramaciotti o podznačkách 500 a Panda: „Budúcnosť značky pobeží na týchto dvoch koľajách. Označenie 500 je pre viac emocionálne a exkluzívne modely a Panda pre praktickejšie a jednoduchšie na používanie.“

5-dverová verzia typu 500 by sa mala na trhu objaviť v roku 2015. Ešte pred ňou plánuje Fiat uviesť model 500X. Pôjde o malý crossover vyvinutý spolu s Jeepom, ktorý bude predávať jeho dvojičku pod svojou značkou. Oba typy však bude vyrábať fabrika Fiatu v Melfi, v Taliansku a na trh sa dostane v roku 2014. Na rozdiel od áut ako Renault Capture, či Peugeot 2008, proti ktorým je určené 500L Trekking s predným pohonom, pôjde v prípade 500X o štvorkolku. Bude tak súperiť skôr s Nissanom Juke, alebo Fordom EcoSport.

Fiat 500X, štorkolka vyvinutá spolu s Jeepom.

Vyzerá to tak, že vo Fiate pochopili, že malé autá sú to, čo im ide najlepšie. Podľa vyjadrení predstaviteľov automobilky sa chce Fiat v budúcnosti zamerať na dve podznačky a to 500 a Panda. Šéfdizajnér Fiatu Lorenzo Ramaciotti v tejto súvislosti povedal: „Budúcnosť značky pobeží na týchto dvoch koľajách. Označenie 500 je pre viac emocionálne a exkluzívne modely a Panda pre praktickejšie a jednoduchšie na používanie.“ Rodinka typu 500 sa tak bude ďalej rozrastať, podobne ako konkurenčné Mini. Mala by dosiahnuť 8 modelov: 500, 500C, Abarth, 500L, 500L Living, 500L Trekking, 500X a nakoniec 5-dvrevá 500. Pokiaľ strácate prehľad, máme pre vás aj obrazové zhrnutie.

Starý, dobrý, krásny, roztomilý a obľúbený Fiat 500.

Kabrio verzia, ktorú Fiat označil 500C.

Malý, ostrý chuligán 500 Abarth, odkazujúci na športovú históriu pôvodnej 500-ky.

Rodinné mini MPV 500L.

7-miestna verzia 500L s názvom Living.

500L Trekking, síce iba s predným pohonom, ale s väčšou svetlou výškou a funkciou Traction+, ktorá pomocou pribrzďovania hnaných kolies zabraňuje ich preklzu a zvyšuje prejazdnosť na nespevnených cestách.

Fiat 500X, SUV s pohonom 4x4, automobilka uvedie na trh v roku 2014.

5-dverový Fiat 500, ktorý by mal v roku 2015 nahratiť Punto.