Ford GT dosiahne topspeed 348 km/h a na okruhu je rýchlejší ako McLaren 675LT a Ferrari 458 Speciale.

V6 EcoBoost aj poriadne papá

Vtedy sme netušili, či ide o skutočnú maximálku, automobilka však teraz potvrdila, že to tak je. Ford GT dosiahne až 348 km/h. A nielen to, svetu ukázali kompletnú špecifikáciu auta. O pohon sa stará najsilnejší motor z rodiny EcoBoost, 3,5 litrový twin-turbo V6, ktorý produkuje 656 k pri 6250 ot. a 745 Nm pri 5900 ot. Silu na zadné kolesá prenáša 7-stupňová dvojspojková prevodovka Getrag. Škoda, že sa Ford nepochválil zrýchlením na stovku, iste by to bolo zaujímavé číslo. Zato však ukázali spotrebu a v tomto prípade EcoBoost veru nie je eko, v meste si vypýta 21,38 l/100km, na diaľnici 13,07 l/100km a v kombinovanej prevádzke 16,8 l/100km. Supercaru udávajú suchú hmotnosť, teda bez prevádzkových kvapalín, 1385 kg.

Topspeed Fordu GT je 216 mph, alebo v našej reči 348 km/h

Ford GT sa najlepšie cíti na okruhu, a tak ho na jeden zobrali, aby si zmerali sily s konkurenciou. Jazdili neďaleko Ottawy na trati Calabogie Motorsport Park, kde proti novinke postavili časy McLarenu 675LT a Ferrari 458 Speciale. Na okruhu dlhom 5,05 km a s 20 zákrutami zdolal Ford GT oboch konkurentov časom 2:09,8, McLaren 675LT dosiahol čas 2:10,8 a Ferrari 458 Speciale 2:12,9. Vynára sa otázka, prečo testovali na neznámej trati? Odpoveď je jednoduchá, Calabogie je len 5 hodín jazdy od továrne v Markhame, kde supercar vyrábajú. Samozrejme, prišla aj otázka, či by Ford GT dosiahol podobné výsledky aj známych tratiach ako Nürburgring alebo Laguna Seca. Raj Nair, viceprezident Fordu, je presvedčený, že áno.

Automobilka však stále nezverejnila cenu, no predpokladáme, že bude vyššia ako 400 000 dolárov (374 000 eur), čo konkurenciu tiež riadne prevýši, keď uvážime, že Ferrari 488 stojí za oceánom asi 250 000 dolárov (234 000 eur), Ferrari 458 Speciale 300 000 dolárov (280 000 eur) a McLaren 675LT 350 000 dolárov (327 000 eur).