Nový modul eAxle so 65 kW elektromotorom a jednostupňovou prevodovkou váži iba 20,9 kg. Pre automobilky má znamenať jednoduchú možnosť, ako priniesť plug-in hybrid a navyše pohon oboch náprav. Vodičom má zasa priniesť až 50% úsporu paliva a o niekoľko sekúnd lepšie zrýchlenie.
GKN_eAxle

Modul eAxle s jednostupňovým prevodom zlepší zrýchlenie bežného 100 kW auta aj o niekoľko sekúnd.

Modul váži 20,9 kg

Teraz však tento britský výrobca prináša modul eAxle, ktorý je jednoduchší, ľahší a určený pre autá segmentu C. Je to evolúcia systému, ktorú využíva Porsche 918, no tentoraz je modul elektromotoru a prevodovky menší a ľahší. To sa podarilo najmä použitím jednostupňového prevodu. Modul váži 20,9 kg a vďaka prevodovému pomeru 12,5:1 posiela na kolesá až 2 000 Nm, pričom elektromotor produkuje výkon 65 kW (88 k). Podľa výrobcu je modul vhodný do áut s predným pohonom a spaľovacím motorom výkonu okolo 100 kW (136 k). Automobilka môže jednoducho ponúknuť plug-in hybrid so 65 kW navyše a k tomu pohon oboch náprav, pričom tú zadnú bude poháňať iba elektromotor pomocou modulu eAxle. Má to priniesť výrazne lepšie zrýchlenie z 0 na 100 km/h, ktoré sa skráti až o niekoľko sekúnd. Automobil samozrejme získa možnosť jazdiť iba na čisto elektrický pohon, čo znamená aj úsporu na spotrebe paliva. GKN tvrdí, že táto úspora by mohla dosiahnuť až cez 50%. Systém však pri vyšších rýchlostiach odpája pomocou elektromagnetickej zubovej spojky elektromotor, aby minimalizoval straty.

Porsche 918

Nový modul eAxle pre autá segmentu C je jednoduchšou evolúciou systému, ktorý využíva Porsche 918

Prezident vývoja GKN, Peter Moelgg, k novému modulu eAxle povedal: "Chceme urobiť plug-in hybrid ako možnosť jednoduchého vylepšenia, či už pre výrobcov, alebo zákazníkov. Naše systémy sa osvedčili v hybridných športových autách a prémiových SUV, teraz spolupracujeme s automobilkami, aby sme priniesli eAxle do širšej škály vozidiel." Firma pritom dokáže naladiť systém tak, aby zapadal do charakteru jednotlivých automobiliek. "Náš tím pre integráciu môže spolupracovať s automobilkami na vyladení režimu elektrického pohonu oboch náprav, aby pomer krútiaceho momentu na nápravy zodpovedal tradičným jazdným vlastnostiam konkrétnej značky," Rainer Link, riaditeľ GKN Driveline. Firma však zatiaľ nezverejnila s ktorými automobilkami spolupracuje a u koho by mohol mať nový jednostupňový systém eAxle premiéru.

Zdroj: tlačová správa