Aktuálna generácia Hondy Civic sa mi veľmi nepáči. Honda chcela vylepšiť úspešné ufo, no z dobrého a pekného auta zostalo len dobré auto. To sa zmenilo keď som prvý krát uvidel skicu kombi verzie. Nakreslený Civic Tourer sa mi zapáčil a čakal som na predstavenie na autosalóne vo Frankfurte. Honda moje prianie pokrčila, hodila do koša a z Civicu Tourer urobila kontroverzné kombi. Tvarová originalita mu určite nechýba. No cestou z kresliacej dosky do výroby akosi stratilo agresivitu a miesto nízkej a širokej športovej siluety pôsobí ako úzky a vysoký nákladiak.

Honda Civic Tourer s 1,6 litrovým dieslom dokáže jazdiť za 3,8 litra na 100 km a na plnú nádrž zvládne 1315 km!

Aj keď Civic Tourer nie je najkrajšie kombi na svete, Honda presvedčí iným kvalitami. Kombi ponúknu s dvoma motormi, prvým bude osvedčený 1,8 litrový i-VTEC s výkonom 104 kW (142 k) pri 6500 ot. a krútiacim momentom 174 Nm pri 4300 ot. S benzínovým štvorvalcom dokážete jazdiť s kombinovanou spotrebou 6,4 l / 100 km. Honda Civic Tourer s dieselovým motorom 1,6 i-DTEC vyprodukuje výkon 88 kW (120 k) pri 4000 ot. a krútiaci moment 300 Nm pri 2000 ot. Automobilka tvrdí, že Civic Tourer s dieslom dokážete jazdiť v kombinovanom cykle za 3,8 l / 100 km. Ak ho natankujete do plna, najazdíte na 50 l nádrž až 1315 km.

Rovná podlaha po sklopení zadných sedadiel

Už pri verzii hatchback Honda ukázala, že vie vyrobiť auto s veľkým vnútorným priestorom. Pri Civicu Tourer posunuli možnosti vnútorného priestoru a kufra ešte o úroveň vyššie. Autu dopriali najväčší kufor vo svojej triede s objemom 624 litrov k spodnej hrane okien. Po sklopení zadných sedadiel dokážete do auta naložiť až k stropu batožinu s objemom 1668 litrov. Malé, ale významné plus si zaslúžia inžinieri za rovnú podlahu batožinového priestoru aj so sklopenými sedadlami.

Honda si pre Civic Tourer pripravila adaptívne zadne tlmiče. Dokáže meniť ich správanie v troch režimoch: Dynamic, Normal a Comfort. Adaptívne tlmiče na zadnej náprave automaticky upravujú intenzitu tlmenia podľa zaťaženia a jazdných podmienok. Nájdete ich štandardne vo výbavách Lifestyle a Executive, no za príplatok vám ich namontujú aj do výbavy Sport.

Honda Civic Tourer

Honda prvýkrát predstaví technológie pokročilého systému podpory riadenia, ktorý využíva kombináciu snímačov, kamier a radarov.

V súlade s filozofiou „Bezpečnosť pre každého“ predstaví Honda prvýkrát technológie „Pokročilý systém podpory riadenia.“ Využíva kombináciu snímačov, kamier, laserového radaru s krátkym dosahom a bežného radaru. Systém rozdelili do dvoch balíčkov:

Bezpečnostný balíček 1 obsahuje: systém pre aktívne brzdenie v mestskej premávke (do 30 km/h), upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, systém pre eliminácia mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa z boku a automatické prepínanie diaľkových svetiel. Bezpečnostný balík 1 si môžete objednať k výbavám Sport, Lifestyle a Executive za 900 eur.

Bezpečnostný balíček 2 obsahuje okrem systému pre aktívne brzdenie v mestskej premávke (do 30 km/h) všetky prvky Bezpečnostného balíčka 1 a navyše systém pre zmiernenie následkov nehody CMBS a adaptívny tempomat ACC. Bezpečnostný balík 2 si môžete objednať k výbave Executive za cenu 3300 Eur.

Interiér Hondy Civic Tourer

Civic Tourer s motorom 1,6 i-DTEC v základnej výbave S bude Honda predávať za 19 690 eur. Za tieto peniaze dostanete 16" disky, diaľkovo ovládané centrálne uzamykanie, 6 airbagov, celú škálu elektronických pomocníkov (ABS, EBD, BA, VSA, TSA), asistent pre rozjazd do kopca (HSA), „obľúbený“ štart-stop systém, či elektrické predné a zadné okná. Výbavu Comfort bude automobilka predávať za 20 490 eur. V nej dostanete navyše automatickú klimatizáciu, tempomat, alebo dvojité dno batožinového priestoru. Za výbavu Sport zaplatíte 21 790 eur, ale konečne v nej nájdete niečo zaujímavé, napríklad kožený volant a hlavicu radiacej páky, Bluetooth Hands Free, predné hmlovky, alarm, duálnu klimatizácia, parkovaciu kamera, otváranie okien a sklápanie spätných zrkadiel pomocou diaľkového ovládania, modré ambientné osvetlenie interiéru a 17-palcové disky.

Spätné zrkadlo so signalizáciou mŕtveho uhla

Za druhú najvyššiu výbavu Lifestyle chce Honda 23 540 eur. Oproti výbave Sport ponúka navyše zadné adaptívne tlmiče, hliníkové pedále, vyhrievané predné sedadlá, prémiový audio systém s príjmom digitálneho vysielania, 8 reproduktorov, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, parkovacie snímače vpredu aj vzadu, sieť v kufri a tmavé bočné a zadné sklá. Najvyššiu výbavu Executive vám Honda predá za 25 940 eur. Nájdete v nej kožený interiér, bezkľúčový vstup a zapaľovanie, bi-xenónové svetlomety s automatickým prepínaním diaľkových svetiel, elektricky nastaviteľnú bedrovú opierku sedadla vodiča a spolujazdca, elektricky nastaviteľnú bočnú podporu sedadla vodiča a modré ambientné osvetlenie predných dverí. Civic Tourer uvedie automobilka na trh začiatkom marca 2014, no zákazníci si ho môžu objednať už teraz.

Honda Civic Tourer

Zdroj: tlačová správa, netcarshow.com