Meno elektrickej novinky z dielní automobilky Ford sa médiami pretriasalo už dlhší čas, Ford Mustang Mach-E tak nešokuje ani svojim menom, ani príslušnosťou do modelového radu Mustang. Práve Ford ho totiž sebavedomo označuje ako ďalšiu karosársku verziu modelu Mustang, pričom nezabúda zdôrazniť, že ide o prvý veľkosériový elektromobil modrého oválu.

Stredobodom pozornosti palubnej dosky Mustangu Mach-E je veľký stredový dotykový displej.

Zadokolka aj AWD

Mustang Mach-E prichádza s celkovými rozmermi karosérie 4712 x 1881 x 1597 mm. Svojou dĺžkou tak prekonáva aj Auto roka 2019 - Jaguar i-Pace dlhý 4682 mm. Rázvor Mustangu Mach-E je 2984 mm, čo je prakticky rovnaká hodnota ako pri Jaguari i-Pace (2990 mm). Čo sa týka objemu batožinového priestoru, Ford na to ide podobnou taktikou ako najnovšie elektrické Volvo XC40 a ponúka dva batožinové priestory. Ten predný s objemom 100 l tvorí plastová umývateľná vaňa s vypúšťacou zátkou na dne. Zadný má normovaný objem 402 l a sklopením zadného operadla sa jeho objem zväčší na 1420 l.

S dvomi baterkami

Ford ponúkne zákazníkom Mach-E na výber z dvoch li-ion akumulátorov. Menší má kapacitu 75,7 kWh, zatiaľ čo pre náročnejších bude určený ten s kapacitou 98,8 kWh. Základná verzia s pohonom zadných kolies a slabšou baterkou by mala podľa Fordu zvládnuť dojazd 450 km (WLTP).

Tá ponúkne pohon zadných kolies a výkon 190 kW (258 k), ak si však priplatíte za väčšiu baterku (98,8 kWh), môžete mať „zadokolku“ aj s výkonom 210 kW (286 k). V tomto prípade sa dojazd auta zvýši dokonca na 600 km (WLTP). Ak zatúžite po verzii Mach-E AWD, dostanete na prednú nápravu ďalší elektromotor s výkonom 50 kW (68 k), čím celkový systémový výkon auta stúpne na 248 kW (337 k). Vrcholom ponuky bude Mach-E GT s dvojicou elektromotorov a systémovým výkonom až 342 kW (465 k) a krútiacim momentom 830 Nm. Akceleráciu z 0 na 100 km/h by mala verzia GT zvládnuť približne za 4 s. Ford hovorí, že najvýkonnejšia verzia disponuje dojazdom 500 km (WLTP).

Ktoré špecifikácie modelu Mustang Mach-E sa dostanú na európske trhy a za aké ceny, automobilka zatiaľ nekomentovala. Už dnes je však jasné, že skôr ako na konci roka 2020 sa prvé elektrické SUV značky Ford do Európy nedostane.