Qazana je koncepčný automobil, ktorý bol vytvorený špeciálne pre ženevský autosalón... nemal by však upadnúť do zabudnutia len ako konštrukčná štúdia. Ponúka jasný náznak, ako by mohol v budúcnosti vyzerať malý automobil značky Nissan. Alfonso Albaisa, viceprezident, Nissan Design Europe

Kompaktné celkové rozmery (dĺžka 4 060 mm, výška 1 570 mm, šírka 1 780 mm a rázvor 2 530 mm) znamenajú, že Qazana je ideálna do mestského prostredia. Jeho vyspelé špecifikácie a energický štýl však naznačujú, že svojimi schopnosťami bude hranice mesta ďaleko prekračovať.

Zmiešaním štýlových prvkov SUV a športového automobilu vytvoril návrhársky tím NDE vysoko individuálny crossover, ktorý sa na ceste nepodobá na nič iné. Vysoký postoj, skrátená zadná časť a krátke predné a zadné previsy podčiarkujú robustný a silný dojem, zatiaľ čo nízka strešná linka, sebavedomá grafika bočných okienok a široké ramená odkazujú na športové schopnosti, ktoré pri tradičných autách s pohonom všetkých kolies chýbajú.

Napriek tomu, že Qazana na prvý pohľad vyzerá ako dvojdverové kupé, má ešte ďalšiu dvojicu dverí s pántmi vzadu, ktoré uľahčujú prístup do zadného priestoru. Všetky dvere sú elektricky ovládané a z bezpečnostných dôvodov sa dá zadný pár aktivovať len vtedy, keď sú otvorené predné dvere. A keďže vozidlo nemá žiadne konvenčné stĺpiky B, prístup dovnútra už nemôže byť jednoduchší.

Mechanický dojem z interiéru je ďalej posilnený tvarom stredovej konzoly a lakťovej opierky, ktorý prezrádza inšpiráciu palivovou nádržou a sedadlom športového motocyklu. Paul Ray, vedúci dizajnu interiéru v NDE je nadšený motocyklista. „Mám rád ten pocit splynutia s motocyklom a chcel som ho zachytiť v modeli Qazana,“ dodáva. Spôsob, akým štruktúra vychádza z interiérového materiálu, je tiež odrazom motocyklového dizajnu a konštrukcie.

Alfonso Albaisa, viceprezident Nissan Design Europe uvádza: „Pokiaľ ide o dizajn, spoločnosť Nissan si vypracovala renomé svojim neutíchajúcim úsilím pri prinášaní niečoho odlišného. Celosvetový úspech modelu Qashqai ukázal, že zákazníci už majú dosť konvenčného prístupu... nesmieme však zaspať na vavrínoch. Model Qazana by mohol vyzerať ako radikálne riešenie, ale dôležité prvky tejto koncepcie smerujú k budúcemu sériovo vyrábanému vozidlu Nissan.“