Značka Lotus je od svojho vzniku synonymom vynikajúcich jazdných vlastností vďaka nízkej hmotnosti. Jej zakladateľ, Colin Chapman, do nej od samého počiatku vtlačil filozofiu nízkej hmotnosti, ktorú automobilka vyznáva dodnes. Inak tomu nie je ani v prípade najnovšej verzie typu Elise. Dostala príznačný názov Elise Cup 250 a stala sa zároveň najrýchlejšou sériovou verziou Elise v 20 ročnej histórii tohto typu.

Elise Cup 250 dostal oproti predchodcovi 26 koní navyše a schudol 21 kg. Na firemnej testovacej trati to znamenalo o 4s lepší čas a Cup 250 sa tak stal najrýchlejším Lotusom Elise v 20 ročnej histórii typu.

Elise Cup 250 v ponuke Lotusu nahradil doterajší model Elise Cup 220. Oproti predchodcovi dostal 26 koní navyše a schudol 21 kg. "Odtučňovacia" kúra v tomto prípade znamenala okrem iného, že ostrý Elise dostal lítium-iónovú batériu, ktorá je o 10 kg ľahšia ako tá predošlá. Ďalších 6 kg z hmotnosti ukrojili sedadlá z kompozitu z uhlíkových vlákien a 1,5 kg ušetrili v Lotuse použitím ultraľahkých kovaných hliníkových diskov kolies. Zvyšných 3,5 kg dosiali vývojári ďalšími nešpecifikovanými úpravami. výsledná hmotnosť základnej verzie je 931 kg. Ak by sa vám to zdalo stále veľa, môžete ju znížiť ďalších 10 kg. Výrobca totiž za príplatok ponúka balík Carbon Aero Pack. Obsahuje predný splitter, prahy, difúzor a zadné krídlo vyrobené z kompozitu z uhlíkových vlákien. Vďaka tomuto materiálu sú o spomínaných 10 kg ľahšie ako tie pôvodné a výsledná pohotovostná hmotnosť Elisu Cup 250 teda môže byť 921 kg.

Aerodynamické prvky ako splitter, prahy, difúzor a krídlo, môžete mať aj z uhlíkových vlákien, čím ušetríte 10 kg oproti štandardu.

Ľahký Lotus poháňa 1,8 litrový, kompresorom prepĺňaný 4-valec, vyladený na 181 kW (246 k) pri 7 200 ot/min. Jeho maximálny krútiaci moment je 250 Nm v rozsahu od 3 500 do  5 500 Nm. Motor je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a jeho výkonové parametre v kombinácii s nízkou hmotnosťou znamenajú zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 s a maximálnu rýchlosť 248 km/h. Výborným jazdným vlastnostiam však pomohol aj podvozok s lichobežníkovými nápravami, nastaviteľným stabilizátorom vpredu, športovými tlmičmi Bilstein a pružinami Eibach. O dobrom vyladení celého auta svedčí aj čas, ktorý dosiahlo na firemnej testovacej trati. Hodnota 1:34 síce väčšine planéty (okrem ľudí z Lotusu) nič nepovie, no vedzte, že je to o 4 s rýchlejší čas, ako dokázali testovací jazdci urobiť s Elise Cup 220. Nový Elise Cup 250 je tak najrýchlejším sériovým modelom Elise. Iba pre porovnanie, najrýchlejší sériový Lotus, ktorým je Exige Sport 350, dosiahol na rovnakej trati ešte o 4 s rýchlejší čas.

K výbornej ovládateľnosti na hrane prispeli aj prekalibrované ABS a stabilizačná kontrola, ktorá je súčasťou Dynamic Performance Management (DPM). V režime Sport tak vodič dostane nielen rýchlejšiu odozvu na plyn, ale aj neskorší zásah stabilizácie. To, že Elise Cup 250 je na okruhu ako doma, naznačuje aj tvrdenie automobilky, že bodykit tohto auta vytvára pri rýchlosti 160 km/h prítlak ekvivalentný 66 kg. Pri 248 km/h je to dokonca 155 kg.

 

Interiér je tradične sparťanský. V sérii sú karbónové sedadlá potiahnuté čiernou alebo červenou alkantarou. K dispozícii je však aj infotainment s Bluetooth a iPod konektivitou, ale aj kompletný koberec, či lepšia zvuková izolácia. Elise Cup 250 je v základnej verzii dodávaný ako roadster, no medzi príplatkami je aj hard top. Novinka bude na väčšine trhov k dispozícii od apríla tohto roku. A pre úplnosť jej základná cena v Nemecku je 61 100 €.

Sedadlá z kompozitu z uhlíkových vlákien, potiahnuté alcantarou sú o 6 kg ľahšie ako u predchodcu

  Lotus Elise Cup 250
Motor: Celohliníkový 4-valec, Rozvod DOHC, Časovanie dual VVTi, Prepĺňaný kompresorom Magnuson R900
Zdvihový objem: cca 1 800 cm3
Počet valcov / ventilov: 4/16
Maximálny výkon (kW / ps): 181 kW (246 k) pri 7 200 ot/min
Maximálny krútiaci moment (Nm): 250 Nm v rozsahu 3 500 až 5 500 ot/min
Maximálna rýchlosť (km/h): 248 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 4,3 s
Prevodovka: 6-stupňová manuálna
Pohotovostná hmotnosť (kg): 931 kg/ 921 kg s balíkom Carbon Aero Pack
Brzdy:

vpredu: vŕtané kotúčové AP-Racing s dvojpiestikovými strmeňmi,

priemer kotúča 288 mm

vzadu: vŕtané kotúčové Brembo s jednopiestikovými strmeňmi,

priemer kotúča 288 mm

Podvozok: Lichobežníkové nápravy, nastaviteľný predný stabilizátor, športové tlmiče Bilstein, pružiny Eibach
Pneumatiky:

Yokohama AO48

195/50 R16 (vpredu)

225/45 R17 (vzadu)

Cena :  61 100 € (v Nemecku)

Zdroj: Lotus