Globálne problémy so spoľahlivosťou

Focus je globálny model. Spomenuté problémy sa netýkajú len majiteľov v USA, ale po celom svete. Nemeckými Ford fórami to vrie, majitelia sa sťažujú a sú znechutení. Vraj „toto je u auta s 18t km neprípustné“. Čo sa to deje? Kolujú historky o tom, ako Ford implementoval do auta ešte jeden jazdný mód... „Mód zlyhania tesnenia pod hlavou“. Majitelia majú spoločné symptómy: rapídny úbytok chladiacej kvapaliny, nefunkčné kúrenie, motor nedosahuje prevádzkovú teplotu. Navyše pri chladnom počasí je z RS trojvalcový ecoboost, na voľnobehu sa trasie ako ratlík a z výfukov vychádza niečo podobné fáme Dieselgate. Posúďte sami na videách.

Skvelý Focus RS má problémy s motorom. Zlyháva mu tesnenie pod hlavou. Ide o celosvetový problém.

Výnimkou nie sú ani autá v zábehu

Všetko začína už pri mimoriadne nízkych nájazdoch, výnimkou nie je ani menej ako 10 000 km. Navyše, stáva sa to pri normálnom využití potenciálu auta, čiže žiadne „track days“. Príčinou je už spomínané vadné tesnenie pod hlavou a situácia naberá medzinárodné grády. Čo s tým značka robí? "Ford si je vedomý toho, že niektorí zákazníci Focusu RS 2016-17 majú skúsenosti s bielym dymom z výfuku alebo s únikom chladiacej kvapaliny. Pracujeme na opravách pre všetkých zákazníkov. Medzitým, ak vozidlá vykazujú tieto príznaky, odporúčame zákazníkom navštíviť svojho predajcu pre účely kontroly a opravy v rámci záruky."

Niektorí tak už spravili a na diely čakali pomerne dlho. Ford optimalizoval a vylepšil tesnenie pod hlavou a situácia by sa opakovať nemala.

Zdroj: carthrottle, jalopnik, stratifiedauto, wjrneo2 (youtube), 
Zdroj foto: maschoff69(youtube), stratifiedauto, motortrend, caranddriver