Zamestnanci automobilky Mitsubishi predstavia už o pár dní, na 85. ročníku ženevského autosalónu, v celosvetovej premiére koncept vozidla XR-PHEV II a v európskej premiére aj nový pick-up L200. Podobu dlho očakávanej štúdie poznáme už teraz. Toto auto možno nepriamo zapríčinilo aj zmiznutie Eva z ponuky značky.

 

Mitsubishi Concept XR-PHEV II

Mitsubishi Concept XR-PHEV II je malé mestské SUV. Veľkosťou bude konkurovať napr. Qashaqai a Tiguanu. Rozmery karosérie sa nevymykajú priemeru triedy, keď majú 4490 mm x 1890 mm x 1620, rázvor je 2670 mm. Dizajn karosérie charakterizuje ostro rezaná línia tvarov. Predná maska využíva predchádzajúci motív masky modelu Pajero.

 

Nové SUV bude už druhým modelom značky s plug-in hybridným pohohom, po type Outlander PHEV. Pohonná sústava PHEV dosahuje výkon 163 koní, pričom celý výkon posiela výhradne na prednú nápravu. Dôvodom pre elektromotor je snaha o znižovanie spotreby a emisií. Štúdia produkuje len 40 g CO2 na kilometer. 

Silueta konceptu malého SUV pôsobí veľmi dynamicky.

Mitsubishi L200

Model L200 je európskym variantom úplne nového pick-upu Triton/ Strada, ktorý v novembri minulého roka predstavili v Thajsku. Oproti predchodcovi prináša väčší komfort pre posádku. Napriek tomu, že L200 je pracovným autom, v interiéri má ponúknuť kvalitu bežných osobných áut. Vznetovú verziu Mitsubishi L200 poháňa preplňovaný agregát 2,4 l MIVEC s výkonom 181k. Aj tento motor vybavili „veľmi populárnym“ systémom Auto Stop & Go. Zákazníci môžu voliť medzi dvoma prevodovkami. Prvá možnosť je 5-st. automat. Druhou voľbou je tradičný 6-st. manuál.

 

Verzia s pohonom všetkých kolies využíva pohonné ústrojenstvo Super Select 4WD-II z modelu Pajero. Je to rovnaký systém pohonu aký používa SUV Pajero. Systém pohonu ponúka štyri voliteľné jazdné režimy vrátane 2WD pre úspornú jazdu a tri režimy 4WD podľa aktuálneho povrchu vozovky.

Mitsubishi L200 je stále hlavne pracovným nástrojom, ale po novom má ponúknuť viac komfortu pre posádku.

Hladinu hluku v kabíne sa podarilo inžinierom potlačiť na nižšiu úroveň vďaka protihlukovým úpravám na karosérii a inštalácii tlmiacich materiálov. V Mitsubishi zlepšili aj zavesenie kolies, ktoré prešlo optimalizáciou a po novom má byť komfortnejšie. Nová L200 má zhodný polomer otáčania 5,9 m ako jej predchodca (jedna z najnižších hodnôt v danej triede). Po novom použili aj strmší prevod riadenia a vodič tak nemusí toľko otáčať volantom.

 

Nový pick-up L200 prináša okrem pasívnych prvkov bezpečnosti aj prvky aktívnej bezpečnosti. Medzi najzaujímavejší patrí systém TSA (Trailer Stability Assist) pre bezpečnosť jazdy pri ťahaní prívesu, ktorý automaticky pomáha kompenzovať silu bočného vetra alebo inej sily spôsobujúcej nestabilitu vozidla.

 

Nový pick-up L200 postupne predstavia v 150 krajinách celého sveta.

 

Zdroj: tlačová správa