Vedenie Tatry sa chce vrátiť k výrobe osobných áut. Zamerajú sa na stavbu replík legiend z minulosti. Samozrejme, s modernou technológiou.

Posledné osobné auto (Tatru 700) vyrobili v roku 1999. Sedemstovka dostala techniku pozliepanú z rôznych áut alebo z rodinných predchodcov. Ani vzhľadom na cenu nedokázala konkurovať modernej západnej konkurencii. To, že sa darí odnoži s nákladiakmi, Česi netaja. Preto sa šepká aj o opätovnej výrobe osobákov. Informáciu priniesol týždenník Ekonóm. Nepôjde však o bežnú sériovú výrobu nových áut, ale o výrobu moderných replík. Ako prvú by mali (znovu) predstaviť Tatru 600 – Tatraplán.

Tatra 700, posledný z posledných osobných modelov značky.

Keď obnovia výrobu, nepôjde o úplne najvernejšie kópie. Chcú stavať také autá, ktoré splnia súčasné bezpečnostné parametre a zároveň budú vhodné na každodenné použitie. Samozrejme, si nemôžu dovoliť zabudnúť na ekológiu. Motor bude spĺňať prísne emisné limity. O bezpečnosť sa majú starať najlepší bezpečnostní asistenti na trhu. Na to všetko bude tatrovka potrebovať vhodnú firmu na spoluprácu. U koho nájde oporu zatiaľ jasné nie je.


Obnovenie výroby osobákov nie je údajne žiaden žart. Reálne o tom uvažujú. Definitívne rozhodnutie ma padnúť v prvej polovici budúceho roku. Vývoj a následný proces homologizácie maximálne 5 rokov. Sám som zvedavý, či sa im podarí nájsť vhodného investora a partnera. Osobne by som si doma vedel predstaviť moderný Tatraplán alebo 603ku.