Nový trend v sektore ľahkých terénnych áut je ponúknuť klientom jedno auto vo viacerých variantoch. Podľa predpokladaného spôsobu ich použitia majiteľom. Je dávno zrejmé, že už druhé desaťročie obľúbený typ áut SUV zažíva terén asi rovnako často ako outdoorová motokára - teda len po chybe vodiča :) Schopnnosti mnohých týchto áut v teréne sú však vďaka tuhým karosériám a prepracovanej podpornej elektronike podvozka na veľmi vysokej úrovni. Sám som sa o tom v prípade Škoda Yeti veľmi dobre opakovane presvedčil osobne. TopSpeed.sk Test Škoda Yeti 4x4 DSG dokázal, že najväčšou slabinou pre inak veľmi slušné schopnosti v teréne je práve prevodovka DSG so suchými spojkami.

Takto vyzerá Škoda Yeti pre mesto.

No nájdu sa aj takí, ktorí si svoje SUVéčko predsa len z času na čas zašpinia aj mimo pevného povrchu. Pre nich prichádza aj Škoda Auto pri modernizovanom type Yeti od roku 2014 s jednoduchý, no praktickým riešením. Bez ohľadu na výbavu, verziu motora či prevodovky si môže klient na začiatku špecifikovania zvoliť verziu pre mesto, alebo vidiek.

Toto je verzia Outdoor pre vidiek. Odlišné prvky sú nárazníky, bočné ochranné lišty a prahy z čierneho plastu. Tiež strieborné kryty vonkajších spätných zrkadiel, oplastovanie predného a zadného nárazníka alebo integrované predné hmlovky.

Yeti patrí k najobľúbenejším kompaktným SUV na Slovensku. Minulý rok ich dodali zákazníkom takmer 1 000. Je to štýlový, bezpečný a technicky vyspelý automobil s množstvom Simply Clever riešení. Najväčšou novinkou modernizovaného modelu ŠKODA Yeti je premiéra dvoch individuálnych dizajnových línií: ŠKODA Yeti a ŠKODA Yeti Outdoor. Medzi hlavné viditeľné rozdiely patria odlišné prvky prednej a zadnej časti. Nárazníky, bočné ochranné lišty a prahy sú lakované vo farbe karosérie, v prípade variantu Outdoor sú bočné lišty a prahy z čierneho plastu. Model ŠKODA Yeti Outdoor ponúka navyše v sériovej výbave strieborné kryty vonkajších spätných zrkadiel, oplastovanie predného a zadného nárazníka alebo integrované predné hmlové svetlomety.

Schopnosti oboch modelov Škoda Yeti, alebo Škoda Yeti Outdoor v teréne sú rovnaké, rozdielny je len vzhľad.

Pre oba nové varianty modelu ŠKODA Yeti je k dispozícii 7 motorov, možnosť vybrať model s pohonom predných kolies 4x2, alebo 4x4 s modernou 5. generáciou medzinápravovej spojky Haldex. To je navyše možné skombinovať s mechanickou, alebo automatickou prevodovkou DSG. Okrem toho sú v ponuke aj nové kolesá z ľahkých zliatin a nové interiérové ​​prvky ako napríklad trojramenné volanty, nové látky, dekory a moderné technické prvky. Ako prvé vozidlo značky ŠKODA môže byť Yeti na želanie vybavený parkovacou kamerou.

 

Mestský Yeti v základnej verzii Active s manuálnou prevodovkou a motorom 1,2 TSI 77 kW/105 k je k dispozícii od 14 000 €, čo je o vyše 580 € menej ako doteraz. Súčasťou sériovej výbavy sú medzičasom aj na Slovensku (ako aj v celej EÚ) povinné nie len ABS, ale aj elektronická stabilizácia ESC, brzdový asistent BAS a regulácia preklzu TC, 4 airbagy, centrálne zamykanie, elektrické ovládanie predných okien či elektricky nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá. ŠKODA Yeti Outdoor je v ponuke vo všetkých výbavových verziách s príplatkom iba 170 eur. Mimoriadne obľúbená verzia s pohonom všetkých kolies ŠKODA Yeti 4x4 je k dispozícii od 17 639 eur vo verzii Active so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a výkonným motorom 1,8 TSI 118 kW/160 k.

Akčný model Yeti SMILE s manuálnou prevodovkou a motorom 1,2 TSI 77 kW/105 k v cene od 16 349 € prinesie navyše okrem iného aj klimatizáciu s mechanickou reguláciou, rádio BLUES s CD a MP3, diaľkové ovládanie centrálneho zamykania, tempomat, el. vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, palubný počítač, tónované zasklenie, ochranné bočné lišty vo farbe karosérie a predné hmlové svetlomety (Yeti do mesta), OFF ROAD systém (platí len pre 4x4) a 16-palcové disky z ľahkých zliatin. 


Akčný model Yeti MONT BLANC s manuálnou prevodovkou a motorom 1,2 TSI 77 kW/105 k je v ponuke s cenou od 18 549 €. V porovnaní s výbavovým stupňom Ambition prinesie navyše okrem iného aj predné hmlové svetlomety s funkciou prisvecovania zákrut, rádio SWING s CD a MP3 a s ďalšími štyrmi reproduktormi vzadu, vyhrievanie predných sedadiel, trojramenný multifunkčný kožený volant, malý kožený paket, Maxi DOT displej, aut. klimatizáciu Climatronic, parkovacie senzory vzadu a 17-palcové disky z ľahkých zliatin.
 

Špičkovou verziou je model ŠKODA Yeti L&K. Skratka L&K (Laurin&Klement) odkazuje na zakladateľov českej automobilky. Prepracovaná ŠKODA Yeti sa opäť predstaví aj vo verzii GreenLine, ktorá je šetrná k životnému prostrediu. ŠKODA Yeti 1,6 TDI 77 kW/105 k GreenLine s pohonom predných kolies príde s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Kombinovaná spotreba je 4,6 l nafty na 100 kilometrov, emisie CO2 iba 119 g/km.

Inovovaný typ Yeti uviedli na historicky prvej tlačovej konferencii priamo na klzisku pod holým nebom. Netradičný koncept, pretože Yeti sa hodí do mestskej džungle, a nezľakne sa nespevnených komunikácií.

Cenník a rozpis jednotlivých modelov Škoda Yeti v kombináciách s pohonom 4x2, 4x4, manuálnou a automatickou prevodovkou.