Inžinieri Nissanu zvolili zaujímavý koncept prítlaku na prednú nápravu. Použili dva tunely, ktoré vysávajú vzduch z pod auta vpredu a smerujú ho do oblasti nízkeho tlaku v zadnej časti špeciálu.

Japonci zvolili koncepciu všetko vpredu. Poháňajú len predné kolesá a aj keď je motor za nimi, stále majú 65% hmotnosti na prednej náprave. Snažili sa získať čo najviac prítlaku a pretože pravidlá pre zadnú časť auta sú reštriktívne, no vpredu umožňujú sa vyblázniť, inžinieri stavili navrhli aerodynamiku tak, že 65% celkového prítlaku je vpredu. Využili zaujímavý trik, pozdĺž celého auta vedú dva tunely. Tie začínajú hneď pri prednej náprave a končia v zadnej časti auta. Riešenie funguje ako pasívny vysávač, vyťahuje vzduch z pod prednej časti auta, čím ju pritláča k asfaltu. Vzduch vychádza vzadu, v oblasti nízkeho tlaku. Takto inžinieri získali prítlak prakticky bez nárastu aerodynamického odporu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ako bude fungovať predokolka medzi ostatnými štvorkolkami v triede LMP1? Túto otázku zodpovedali testy na okruhu de la Sarthe koncom mája. Nissan GT-R LM Nismo dopadol veľmi zle. Kým najrýchlejšie Porsche 919 Hybrid, ktoré vyhralo testy, zvládlo jedno kolo za 3:21,061, najrýchlejší Nissan GT-R LM Nismo zajazdil kolo len za 3:50,713. To je takmer 30 s strata na jedno kolo! Najpomalší Nissan GT-R LM Nismo dosiahol čas 3:57,567. Japonci dostali na frak ešte aj od takmer všetkých áut v triede LMP2, kde najlepší špeciál Murphy Oreca 03R dokázal zajazdiť kolo za 3:42,405. Aby tej hanby nebolo málo, tak najrýchlejšie auto triedy GTE Pro, Aston Martin Vantage GTE (3:58,069) stratil na posledný Nissan GT-R LM Nismo len pol sekundy! Musíme však uznať, že Japonci aj niečo vyhrali, mali najlepší topspeed spomedzi všetkých konkurentov, konkrétne 336 km/h. Načo je však najlepší topspeed, keď od ostatných dostávate 30 s na kolo? Chlapci v Nissane musia ešte poriadne zamakať, aby boli konkurencieschopní. Zostáva nám len veriť, že 24-hodinovku v Le Mans dokončia a na budúci rok sa vrátia s lepším autom.