Uber je celosvetovo veľmi populárny. Aplikácia ale nevonia taxikárom a štátu...

Lenže taxikári majú problém s touto formou privyrábania, a nielen oni. Uberisti im jednoducho kradnú kšeft a pritom nemajú povolenia, psychotesty, nemajú také výda,vky, ako vodiči legálnych taxislužieb. Na druhej strane, spotrebiteľovi sa nečudujem, že volí odvoz cez Uber, keď sú niektorí taxikári nenažraní a z hlavnej stanice do Petržalky dokážu pýtať aj vyše 20 eur za pár minút jazdy. Proti Uberu pravidelne na území Bratislavy taxikári realizujú protesty, dokonca sa k vodičom a posádke v aute jazdiacom cez UBER správajú agresívne, blokujú ich, lepia im po aute nálepky a pod. Nie je to nič príjemné...


„Podľa zákona o cestnej doprave je akákoľvek preprava osôb vozidlami s obsaditeľnosťou najviac deväť osôb vrátane vodiča za odplatu taxislužbou. V prípade, že nie sú pri takýchto prepravách dodržané legislatívne podmienky (napr. označenie vozidla a podobne), ide o porušovanie tohto zákona a kontrolné orgány môžu v prípade zistení porušenia zákona konať,“ uvádza Martin Kóňa, hovorca Ministerstva dopravy SR.


Aplikácia Uber leží v žalúdku nielen bratislavským taxikárom, ale ide viac-menej o celosvetový problém. Francúzska únia taxikárov už v minulosti zažalovala generálneho riaditeľa Uberu pre Francúzsko a riaditeľa pre západnú Európu.


Taliansky súd tento týždeň už zakázal spoločnosti Uber používať mobilné aplikácie a ako dôvod uviedol nečestnú hospodársku súťaž. Súd uviedol, že Uber v Taliansku nesmie používať svoje aplikácie Black, Lux, Suv, X, XL, Select a Van ani propagovať služby. Súd rozhodol v prospech žaloby, ktorú podali najväčšie talianske asociácie tradičných taxislužieb.

KTORÝ DRUH PREPRAVY UPREDNOSTŇUJETE?
  • Cez UBER ( 76% )

     

  • Taxi ( 24% )

     

Odpovedalo 426 ľudí  

Foto: MojAndroid