Šiesta generácia BMW 5, s označením F10 respektíve F11 a F07 pre verzie kombi a GT, je na trhu už od roku 2010. Hoci je stále špičkou vo svojej kategórii, o čom sa môžete presvedčiť aj v našom teste BMW 535d Touring xDrive, alebo BMW 535i, pomaly prichádza čas na generačnú výmenu. Nová generácia dostane kódové označenie G30 a príde na trh koncom leta roku 2016. Ešte pred tým automobilka predstaví nový rad 7, ktorého fotky nedávno vyšli na verejnosť. Od sedmičky zrejme nová päťka preberie aj základné dizajnové črty.

Nová generácia dostane kódové označenie G30 a príde na trh koncom leta roku 2016. Oproti súčasnej generácii by mala byť ľahšia až o 100 kg. Je možné, že prinesie aj polo-autonómny režim, v ktorom bude auto, za vás šoférovať na diaľnici.

Podobne ako vlajková loď bavorskej automobilky, aj nová päťka by mala výraznejšie schudnúť. Najmä vďaka použitiu vysokopevnostnej ocele, uhlíkových vlákien, hliníka a horčíka, by mala byť oproti súčasnej generácii ľahšia až o 100 kg. Pod kapotou môžeme očakávať prepĺňané 4 a 6-valce. Motory budú spárované buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo s novým 9-stupňovým automatom. Na vrchole bežnej ponuky sa zrejme objaví model 550i poháňaný prepĺňaným V8. V záujme ekológie automobilka ponúkne aj plug-in hybrid s 2,0 litrovým benzínovým 4-valcovým turbomotorom s výkonom 180 kW (245 k) doplneným o elektromotor. Ten poskytne ďalších 70 kW (95 k). BMW, samozrejme, neporuší ani tradíciu rýchlych sedanov v podobe BMW M5, ktorá oslavuje 30-ku. Podobne ako súčasné BMW M5, dostane aj nová generácia 4,4 litrový, prepĺňaný V8. Jeho výkon sa zrejme dostane na hranicu 600 koní. Po prvý raz v histórii modelu M5 sa dočkáme aj pohonu oboch náprav.

Vo výbave novej päťky nebude chýbať ani systém BMW connected drive. Ten vám, okrem iného, umožní ovládať mnohé funkcie auta na diaľku. Pomocou aplikácie vo vašom telefóne si tak môžete zapnúť klimatizáciu, alebo kúrenie. Okrem spojenia s vašim telefónom však ponúkne aj mnoho asistenčných systémov, ako adaptívny tempomat, či systém sledovania jazdných pruhov. Je možné, že sa v novej päťke dočkáme aj polo-autonómneho režimu. Auto by sa v ňom šoférovalo samo, na diaľnici. Tento režim totiž automobilka vyvíja a testuje už niekoľko rokov.

Zdroj: carscoops

 

Pozrite si aj náš test BMW M550d.