Dočkali sme sa! Je tu nový supersedan M5. Má pohon všetkých štyroch kolies M xDrive. Využíva medzinápravovú rozvodovku s viaclamelovou spojkou, ktorá rozdeľuje krútiaci moment medzi predné a zadné kolesá. Aj vďaka nemu má zrýchlenie z 0-100 km/h ako superšport 3,4 sekundy! Ako všetky BMW doposiaľ, aj nová M5 má vypínateľnú stabilizáciu. Následne si v tomto režime vodič vyberie, či chce zachovať pohon 4x4, alebo zvolí režim 2WD, teda pohon zadných kolies pre drift. 

Evolučne vyšperkovaný dizajn

Dizajn prešiel evolúciou a priznajme si, veľké zmeny nepotreboval. Zvlášť v tradičnej modrej vyzerá skvelo. Vzhľadové zmeny spôsobujú nové nárazníky a doplnky karosérie. Oproti sedanu M3 pôsobí novinka menej agresívne a viac luxusne. A tak to má byť. To, že nesedíte v plne našpecifikovanej „bežnej“ päťke ako vždy prezradia 4 koncovky výfukov, špeciálne žiabre po bokoch za prednými kolesami a okrem iného aj sedadlá z Merino kože s M logom a červené štartovacie tlačidlo.

Starý známy na steroidoch

Pod kapotou je prekopaný starý známy 4,4 V8 Biturbo z minulej generácie. Produkuje 600 koní a 700 Nm. Oproti pôvodnej verzii prešiel zmenou vstrekovací systém, zvýšili tlak nových turbodúchadiel, optimalizovali medzichladiče stlačeného vzduchu a výfukové zvody. Výsledkom je zrýchlenie z 0-100 km/h za 3,4 sekundy a maximálna rýchlosť mierne nad 300 km/h s príplatkovým M Driver paketom. Krotiť toto monštrum budú 6-piestikové kotúčové brzdy vpredu a 1-piestikové vzadu, za príplatok karbón-keramické so zlatými strmeňmi. Napriek pohonu všetkých kolies auto nepribralo zbytočný tuk navyše, s hmotnosťou 1855 kg je oproti minulej generácii ľahšie o 25 kg.

Zaujímavou zmenou sú červené páčky pod volantom pre zmenu konfigurácie auta. S označením M1 a M2 ich presunuli z plochy volantu vedľa páčok radenia automatu.

Nový supersedan od BMW je tu - rýchlejší a schopnejší než kedykoľvek predtým.

Už iba "bleskovo" rýchly automat

Prevodovka je 8-stupňová automatická M Steptronic naladená pre potreby M modelu. BMW potvrdzuje bleskovo rýchle reakcie. Čo trochu zamrzí je absencia manuálu, ten už v M5 nedostanú ani v USA. Nový je taktiež výfukový systém, ktorý ušetril pár kilogramov hmotnosti. Zvuk, alebo lepšie povedané množstvo zvuku ovládajú aktívne klapky.

Podvozok prešiel kompletnou úpravou oproti štandardným verziám radu 5 a konštruktéri ho testovali, ako inak, na Severnej slučke Nürburgring. Rozšírili rozchod kolies, podvozok vystužili od stabilizátorov až po pomocné rámy. Na 19" alebo 20" disky obúva superšportové pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S. Samozrejmosťou je rozsiahle nastavenie podvozka podľa chute vodiča - od riadenia, nastavenia pohonu M xDrive až po mapovanie plynového pedálu.

Limitovaná edícia First Edition - iba pre 400 zákazníkov.

K dispozícii už budúci rok

BMW M5 si budete môcť objednať od septembra. Prvé kusy sa k zákazníkom dostanú na jar 2018. Nemecké ceny začínajú na 117 900 eurách, ale príplatkové možnosti ju určite vyženú radikálne nahor. Prví zákazníci majú možnosť objednať si „empäťku“ vo First Edition výbave, ktorá zahŕňa okrem iného Frozen Dark červené lakovanie, čierne doplnky exteriéru, 20-palcové disky a status unikátu. BMW z tejto edície vyrobí len 400 kusov. Cenu  u nás zatiaľ nepoznám, no malá určite nebude. Cieľom je predsa šikovne zaútočiť na peňaženky nedočkavcov. :)