O spoločnosti Adient píšeme v spojitosti s interiérom budúcnosti. Tento svetový výrobca sedadiel totiž už niekoľkokrát predstavil svoju štúdiu interiéru budúcnosti. Nové sedadlá od Adientu však budeme môcť uvidieť aj v bežných vozidlách, ktoré by mohli prísť na trh za pár rokov. Nepôjde tak o žiadnu ďalekú budúcnosť alebo o autonómne automobily.

Podľa spoločnosti Adient umožňuje digitalizácia a automatizácia výrobných procesov personalizovať interiér už pri kúpe auta. Niečo podobné poznáme od luxusnejších značiek ako Audi, BMW alebo Mercedes-Benz vo forme programu Exclusive, Individual alebo Designo. Personalizovať si interiér však budú môcť aj zákazníci iných značiek.

Adient je popredným výrobcom sedadiel, každú chvíľu tak ponúka nové koncepty interiérov vozidiel.

Autosedadlo je prakticky najviac zaťažovaným prvkom v interiéri. Vodič má s ním stály kontakt, jeho povrch podlieha opotrebovaniu, možno v niektorých prípadoch ešte väčšiemu ako volant alebo pedále a radiaca páka. Adient umožňuje pomocou digitálnej atramentovej tlačiarne nakonfigurovať poťah sedadla presne podľa požiadaviek zákazníka a vybrať si z rôznych vzorov, farieb alebo dizajnu. Spoločnosť dúfa, že takáto tlačiareň by časom mala byť súčasťou každej automobilovej továrne, čím by si mohol zákazník nakonfigurovať vlastné sedadlo aj v momente, keď už je vozidlo vo výrobe.

Zákazník si bude môcť zostaviť vlastný poťah aj v momente, keď bude už vozidlo vo výrobe.

AKO VYZERAJÚ SEDADLÁ BUDÚCNOSTI S INTEGROVANÝMI PÁSMI A AIRBAGMI?

AKO VYZERAJÚ SEDADLÁ BUDÚCNOSTI S ...

O interiéri budúcnosti od spoločnosti Adient sme vás už informovali. Adient je celosvetovým výrobcom sedadiel, a tak ani ...

13. 12. 2017
NOVÉ TOYOTA SEDADLO PRISPÔSOBÍ TVAR KAŽDÉMU Z NÁS

NOVÉ TOYOTA SEDADLO PRISPÔSOBÍ TVAR ...

Ak presadáte často z auta do auta, z veľkého SUV do malej mestskej krabičky alebo do športového kupé, iste máte problém ...

08. 12. 2017

Poťah by mal ponúknuť aj podsvietenie pomocou UV svetla. Ďalšou prednosťou by mala byť schopnosť termoregulácie, vyhrievanie a ventilácia by tak mali fungovať efektívnejšie. Alternatívou bude takzvaný Artysin, látka podobná semišu, ktorá pripomína kožu, ale je ľahšia a vzdušnejšia. Adient pri predstavení poťahov sedadiel predstavil tiež ľahšie predné a zadné sedadlá. Dosiahli to použitím hliníka, čím ušetrili v priemere až 7 kg na zadných sedadlách. Predné s patentovanou technológiou bez vnútornej plastovej kostry znížia hmotnosť a zväčšia priestor pre nohy zadných pasažierov. Čo na to hovoríte? Mne to príde ako objavovanie už objaveného. Poťahy tu boli už za dôb Škody 100. Personalizácia a možnosť zmien dizajnu bude jednoznačne bohatšia, skôr by som sa však zameral napríklad na zlepšenie sériových sedadiel v mnohých automobiloch, ktoré sú niekedy ako za trest. A či potrebujeme svietiace sedadlá, to už nechám na rozhodnutí každého z vás.

 

Zdroj foto: Adient

Individualite sa medze nebudú klásť, otázka bude už len koľko to bude stáť.