Na to, aby ste reálne produkovali zisk, potrebujete mať v ponuke viac ako len dva alebo tri modely a spoliehali sa na komunitu fanúšikov. Alfu si zatiaľ kupovali hlavne nadšenci, to sa ale musí pod krídlami Stellantisu zmeniť. Alfa musí začať zarábať. Okrem nového malého SUV Tonale sa o to majú postarať aj ďalšie nové modely, ktoré by mohli konkurovať BMW X5, X6 či dokonca luxusnej 7.

Záchranu vidí Alfa aj v Číne

Že značka skutočne plánuje skočiť do segmentu luxusných SUV a skúsiť to tiež v triede prémiových limuzín, v rozhovore pre holandský Autoweek potvrdil samotný generálny riaditeľ Alfy Romeo Jean-Phillipe Imparato. Podľa neho je uvedená časť trhu najziskovejšia a stále veľký dopyt po autách tohto typu v Číne by mohol pomôcť aj talianskej značke.

Detaily sme sa nedozvedeli, dôležité je však aspoň to, že prezradil časový harmonogram. Podľa Imparata by sme mali tieto modely spoznať do roku 2027. Či to budú elektrické alebo hybridné modely, je dnes nejasné. Čisto benzínové či snáď naftové autá ale už nečakajte, obzvlášť po pláne Stellantisu, v ktorom svieti rok 2030 ako posledný dátum, dokedy bude v Európe predávať autá so spaľovacími motormi

Zdroj: motor1.com