Nová Giulia SWB Zagato je poctou pôvodnej Alfe Romeo SZ (Sprint Zagato) z roku 1989. Drsne vyzerajúce „Il Mostro“ – teda taliansky Monštrum –  bolo postavené na základoch Alfy 75 s trojlitrovým Bussom a okrem kupé sa do malosériovej výroby dostala aj otvorená verzia RZ, teda Roadster Zagato.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

S produkciou nepočítajte

Ak čakáte, že pár stoviek kusov vznikne aj tentokrát, nemáme pre vás dobré správy. SWB existuje v jedinom exemplári a ak sa nestane niečo výnimočné, nič sa na tom nezmení. Je to škoda, pretože pod karbónovou karosériou sa ukrýva technika vrcholnej Giulie GTAm, teda 2,9-litrový preplňovaný vidlicový šesťvalec, v tomto prípade naladený na 397 kW (540 k), rovných 600 Nm a samozrejmosťou je pohon zadných kolies.

Pozoruhodné tiež je, že kým štandardná Giulia GTAm bola dostupná výlučne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, u Zagata dali prednosť starému dobrému 6-stupňovému manuálu. A zaujímavé by bolo zistiť, ako sa pod pohotovostnú hmotnosť podpísalo použitie vonkajších panelov z uhlíkového kompozitu. Predpokladáme, že u SWB bude o niečo nižšia ako v prípade GTAm, ktoré váži 1520 kg.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ako sme už povedali, Zagato postavilo jediný exemplár, nie však pre seba. SWB si u Talianov objednal nemenovaný nemecký zberateľ, ktorý vlastní nielen vzácne Alfy, ako je napríklad už spomínaný model SZ alebo 8C Competizione, ale v jeho kolekcii by ste našli tiež niekoľko Astonov Martin, pochopiteľne tiež s karosériami od Zagata.

Cena? Tá nie je verejná, ale s ohľadom na unikátnosť celého projektu je jasné, že musí byť astronomická. 

Zdroj: Zagato