Najnovší hybridný automobil značky Honda oživuje názov Insight, ktorý bol po prvýkrát použitý v roku 1999. Okrem toho je symbolom návratu značky Honda k výrobe hybridných automobilov so špeciálne navrhnutou aerodynamickou karosériou, ktorá má za úlohu optimalizovať výkonnosť úspornej benzínovej a elektrickej hybridnej pohonnej jednotky. 

Model Insight v sebe spája optimalizovaný 1,3–litrový motor i-VTEC s kompaktným elektromotorom. Tento elektromotor poskytuje benzínovému motoru podporu v okamihoch, kedy je vyžadovaný vyšší výkon, zatiaľ čo pri spomaľovaní a brzdení funguje ako generátor. Pri nízkych a stredných rýchlostiach môže byť vozidlo poháňané len elektromotorom. 

Nový Insight bol skonštruovaný s dôrazom na nízke emisie a spotrebu paliva v bežnej prevádzke. Dôležitou súčasťou nového modelu je systém Eco Assist, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy. Horná časť prístrojovej dosky, kde sa nachádza ukazovateľ rýchlosti, je vybavená podsvietením so zmenou farby, ktoré pri ekologickej jazde svieti na zeleno, pri prijateľne ekologickom spôsobe jazdy modrozeleno a pri menej úspornom štýle jazdy sa jeho farba zmení na modrú. 


Priestorové podsvietenie ukazovateľa rýchlosti je doplnené čiarovým diagramom, ktorý ponúka viac, než len údaj o okamžitej spotrebe. Na displeji v strednej časti otáčkomera je znázornené, ako intenzívne vodič zrýchľuje alebo brzdí, a systém vodiča motivuje k tomu, aby pozvolnejším ovládaním plynového a brzdového pedálu udržoval ukazovateľ v strede poľa.  

Pokiaľ vodič dodržuje podmienky pre ekologickú jazdu, začnú pri každej ceste na holých stonkách rastlín na stredovom displeji rásť listy. Pokiaľ sa vodič pri jazde od ideálnych parametrov odchýli, rastliny uvädnú. Na konci každej cesty sa vodičovi zobrazí skóre, ktoré môže v priebehu doby zlepšovať. Pri dlhodobo správnom spôsobe jazdy sa na displeji ako odmena objaví symbol trofeje. 

Praktickému interiéru sekunduje atraktívne navrhnutá a aerodynamicky profilovaná karoséria, ktorá Honde Insight pomáha dosahovať emisií CO2 na úrovni 101 g/km a spotreby paliva len 4,4 l/100 km v kombinovanom režime podľa noriem EU. 

Predaj modelu Insight bude v Európe zahájený na konci marca 2009 a informácie o cenách budú zverejnené v priebehu ženevského autosalónu.

Nový robot Asimo


Hostiteľom na stánku značky Honda bude nový ASIMO, najpokročilejší humanoidný robot na svete. Tento robot ASIMO je najnovším prírastkom dlhého radu robotov vyvinutých spoločnosťou Honda, na ktorého počiatku stál v roku 1986 robot E0. Jeho úlohou bude pomoc pri predvádzaní schopností novej Hondy Insight. ASIMO prešiel behom rokov vývojom, ktorý mu umožnil behať, rozpoznávať ľudí a predmety, stúpať do schodov a dokonca prenášať a rozdávať nápoje. 

ASIMO sa stal symbolom pokroku v oblasti neautomobilového vývoja v spoločnosti Honda a je vyvrcholením viac než 20 ročného nepretržitého vývoja. Snom spoločnosti Honda je, že jedného dňa bude ASIMO natoľko dokonalý, aby mohol ľuďom skutočne pomáhať. 

V Ženeve bude ASIMO spolupracovať s ľudskými hostiteľmi na predvádzaní variability nového modelu Insight. ASIMO sa stal na celom svete veľmi populárny. Objavuje sa na autosalónoch, vedeckých výstavách a navštívil dokonca i newyorskú burzu na Wall Street. 

Motor i-DTEC s výkonom 180 k pre Accord Sedan a Tourer


Okrem modelu Insight a robota ASIMO bude na autosalóne v Ženeve predstavená takisto nová verzia špičkového dieslového motora Honda i-DTEC s výkonom 180 k. Tento nový a výkonnejší variant disponuje výkonom 180 k pri 4 000 ot./min., čo je oproti štandardnej jednotke i-DTEC nárast o 30 k pri rovnakých otáčkach. Takisto krútiaci moment vzrástol o 30 Nm na 380 Nm pri 2 000 ot./min.

Nový motor bude inštalovaný do novej verzie Type-S modelu Accord. Okrem výrazne vyššieho výkonu nový model získa takisto nové spodné diely nárazníkov, predný spojler, nové lišty prahov a mriežku chladiča v dymovom chrómovanom prevedení. Tento súbor kozmetických zmien bude doplnený bezfarebnými krytmi ukazovateľov smerov, ktoré nový model Type-S ešte viac odlíši. Ďalej bude nový model vybavený 18-palcovými kolesami z ľahkých zliatin s novým dizajnom, ktoré verzii Type-S dodajú športový vzhľad.  

Nový motor si zachováva zdvihový objem 2,2 litra, pričom zvýšenie výkonu bolo dosiahnuté úpravou turbodúchadla, hlavy valcov a zväčšením medzichladiča stlačeného vzduchu. Údaje o jazdných výkonoch, spotrebe paliva a emisiách budú k dispozícii po dokončení homologácie. 

<p>Honda CR-Z</p>

FCX Clarity a CR-Z Concept


Spolu s novými modelmi bude v Ženeve vystavený koncept hybridného športového automobilu CR-Z, kterého produkčná verzia rozšíri rady hybridných modelov Honda, v súčasnosti zastúpených modelmi Insight a Civic. Produkčný model, ktorý bude vychádzať z tohto športového konceptu s usporiadaním sedadiel 2+2, prinesie po svojom uvedení do predaja úplne nový prístup do segmentu hybridných vozidiel.

Vedľa konceptu CR-Z bude vystavený model FCX Clarity – prvý sériovo vyrábaný automobil poháňaný palivovými článkami, s ktorým už jazdia prvý zákazníci v USA vrátane filmového producenta Rona Yerxa a herečky Jamie Lee Curtis. 

Honda neusporiada v priebehu novinárskeho dňa autosalónu  tlačovú konferenciu. Namiesto toho ASIMO v priebehu švajčiarskej show predstaví nový Insight médiám a verejnosti. 

 

S2000 Ultimate Edition 


Posledná verzia modelu Honda S2000: v marci 2009 bude v Európe zahájený predaj modelu Ultimate Edition. Táto limitovaná edícia bola vyrobená pri príležitosti ukončenia výroby mnohokrát oceneného športového automobilu. Viac o S2000 Ultimate Edition ako aj rozsiahlu galériu nájdete tu.