Audi ponúkalo g-tron modely v A3, A4 aj A5. Dnes ich vracia späť do A4 aj A5, menšia A3-ka ho dostala prednedávnom tiež. Avšak zatiaľ čo v nej je 1,5-litrový štvorvalec naladený na 96 kW (131 k), vo väčších modeloch A4 a A5 funguje 2,0-litrový štvorvalec. V menšej A3 je označenie 30 g-tron, zatiaľ čo vo väčších modeloch 40 g-tron.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Tak isto je rozdiel aj v karosérii. V malej A3 si môžete CNG model kúpiť ako Sportback, v A4-ke je to len ako kombík Avant a v modeli A5 len ako Sportback. Takže Audi ho neponúka vo všetkých dostupných karosériách pre dané modely.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Motorizácia 2,0 TFSI ponúkne maximálny výkon 125 kW (170 k) a 270 Nm. To ste mali aj v predchádzajúcej verzii, ktorá bola dostupná do minulého roka. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládnu oba modely za 8,4 sekundy, maximálka je pri A4-ke 221 km/h a pri A5-ke 224 km/h. Keďže pri modeloch na CNG ide aj o spotrebu, kombinovaná v prípade A4 Avant je 3,9 až 4,1 kg/100 km a pri A5-ke 3,8 až 4,1 kg/100 km.

Cena CNG je podľa SPP na tento mesiac 1,198 eur/kg. Aktuálna priemerná cena nafty je v tomto týždni na Slovensku približne 1,243 eur/liter. To znamená, že spotreba je v prípade modelov na CNG nižšia ako v prípade vznetových motorov a k tomu máte aj o niečo nižšiu cenu paliva. K tomu si môžete pripočítať výhody zážihových motorov voči vznetovým, ako je nižšia hlučnosť alebo rýchlejšie zohrievanie.

Ceny CNG pre tento mesiac od SPP.

Späť však k A4 a A5 g-tron. Tie majú vždy 7-stupňovú DSG prevodovku a poháňajú len predné kolesá. Nádrže na zemný plyn majú objem 17,3 kg pri tlaku 200 barov. Práve tu by som videl nevýhodu voči autám so vznetovým motorom. Tie majú vždy väčší objem, aj keď je v dnešnej dobe jasný trend v oblasti znižovania objemu nádrží. Bežný dojazd na zemný plyn je tak len okolo 400 až 450 km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ďalším problémom jazdy na CNG je obmedzená sieť čerpacích staníc, u nás je často propagovaná prevažne SPP, ktorý ich vlastní v niekoľkých mestách. Celkovo je u nás dostupných len 14 čerpacích staníc na CNG. Situácia v Nemecku je však odlišná, je ich tam cez 900, navigácia tiež môže vyhľadávať len čerpacie stanice na CNG. Nuž a nakoniec samotná cena. Audi A4 Avant g-tron štartuje na 43 200 eur a A5 Sportback g-tron na 45 100 eur. K predajcom sa novinky dostanú začiatkom budúceho roka.

Zdroj foto: Audi, SPP