V prvom rade by sme asi mali priznať, že Audi bolo navzdory vyššie uvedeným časom rýchlejšie. Ako je to možné? Háčik je samozrejme v samotnom meraní, respektíve dĺžke meraného úseku. Kým Audi uvádza výsledok RS3 na dráhe s dĺžkou 20,832 kilometra, teda plné kolo, v prípade Renaultu ide o čas bez krátkej rovinky pri tribúne T13, takže tu hovoríme o trati skrátenej na 20,6 kilometra.

Tento rozdiel robí v historických tabuľkách pomerne veľký (s prepáčením) bordel, takže ak si ich budete niekedy prezerať, nezabudnite si okrem absolútneho poradia a časov skontrolovať aj údaj o vzdialenosti, ktorú dané auto v meranom kole absolvovalo.

Audi RS3

Nie jeden, ale hneď dva časy

Aby sa v Audi vyhlo nežiadúcej polemike, uvádza nie jeden, ale hneď dva časy. Ten celého kola evidentne považuje za dôležitejší, a preto prezentuje oficiálne. Ak sa ale pozriete na fotografie v galérii, zistíte, že je tam i druhý údaj. Je pri ňom písmenko „S“ a neznamená to nič iné ako short, teda kratšia dráha. Inak povedané, RS3 dokáže proti času Renaultu (7:40,1 min.) kontrovať hodnotou 7 minút a 35,522 sekundy.

Nakoniec aj dosiahnutý čas Méganu R.S. Trophy-R je na niektorých stránkach upravený a namiesto 7:40,1 nájdete 7 minút 45,389 sekundy. Práve na ten sa odvoláva i Audi, keď vo svojej oficiálnej tlačovej správe tvrdí, že prekonali doteraz platný svetový rekord o 4,64 sekundy.

Audi RS3

Ako jazdu Audi RS3 prijali v Renaulte, to vážne netušíme. Ak by sme ale boli na mieste Francúzov, asi by sme mali aj naďalej kľudný spánok. Prečo? Čisto technicky, Mégane o korunu kráľa Nürburgringu neprišiel. Keď totiž svojho času z Renaultsportu vyrazili do bitky s Hondou Civic Type-R, nikto tomuto duelu nehovoril inak ako súboj o najrýchlejšiu predokolku na Nordschleife. A tou je stále odľahčený R.S. Trophy-R s motorom 1.8 turbo, výkonom 300 koní a manuálom.

Tým samozrejme nechceme schopnosti nového Audi RS3 nijako spochybňovať. Dosiahnutý čas je jedným slovom fantastický. Akurát nemecký sedan používa o dosť komplikovanejšiu techniku. Jeho jadrom je preplňovaný päťvalec s objemom 2,5 litra a výkonom 400 koní. Má sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovka a pohon oboch náprav s „diferenciálom“ RS Torque Splitter. Ten je schopný pomocou elektronicky ovládaných viaclamelových spojok variabilne dávkovať silu zvlášť na každé zadné koleso.

Audi RS3

Súčasťou výbavy rekordného Audi boli tiež semi-slicky Pirelli P Zero Trofeo R, ktoré síce v sérii nedostanete, môžete si ich však objednať za príplatok. A rovnako malo auto pilotované Frankom Stipplerom aj adaptívny podvozok. V každom prípade vo vzduchu stále visí otázka za milión...

Je vôbec možné porovnávať časy Audi RS3 a Renaultu Mégane R.S. Trophy-R? Ak by sme hovorili o najrýchlejšej predokolke, bol by to samozrejme nezmysel. Takže v Audi pre istotu hovoria o novom rekorde medzi autami nižšej strednej triedy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Audi