Prvým mestom v Európe, kde Audi túto službu známu ako V2I spustilo, bol Ingolstadt. Druhým mestom je Düsseldorf. Od konca januára komunikujú vozidlá Audi s približne 150 semaformi v meste, začiatkom leta by mohlo toto číslo narásť na 450 semaforov z celkovo približne 600, ktoré sú v meste.

Informácie sa skladajú z 2 typov. Prvým je poradca na optimalizáciu rýchlosti pre dosiahnutie zeleného signálu na ďalšom semafore. Samozrejme, vyššiu ako najvyššiu povolenú rýchlosť v danom mieste systém neodporučí a skôr navrhne potom postupné zníženie rýchlosti tak, aby vodič stihol ďalšiu "zelenú“.

Ak je však zastavenie na červenom signáli nevyhnutné, nastupuje druhý typ informácie, ktorý zobrazuje zostávajúce sekundy. Vodič tak môže vyradiť a k semaforu sa len doplachtiť. To znamená, že nepríde k zastaveniu a opätovnému rozbehu vozidla, čo je ten najmenej efektívny moment premávky a tiež to zmierni vytváranie kolóny.

Podľa Audi tento program znižuje spotrebu v mestách až o 15 %. Algoritmus o „zelenej vlne“ je zložený z viacerých vstupných údajov, ako obsadenosť cesty, príjazd električiek, alebo stlačenie tlačidla na prechod chodcov cez cestu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Premiéru mal tento systém v roku 2016 v Las Vegas. Dnes táto funkcia funguje na viac ako 10-tisíc križovatkách v USA. Funkcia je dostupná pre modely e-tron, A4, A5, A6, A7, A8, Q3, Q7 a Q8 modelového roka 2020 (od júla 2019), musíte však mať balík Audi connect Navigation and Infotainment pack a položku rozpoznávania dopravných značiek s kamerou.

Zdroj foto: Audi