Rekord za nové vozidlo

Spomínaná aukcia prebehla v Paríži pod hlavičkou RM Sotheby's začiatkom februára. Na dražbe sa objavilo množstvo krásnych a cenných áut, no obzvlášť veľkú pozornosť budilo práve Bugatti Chiron Profilée, z ktorého vznikol len jeden kus. Mať možnosť byť majiteľom však nebolo lacné ani pre horných desať tisíc. Jedinečný kúsok sa totiž podarilo vydražiť za neuveriteľných 9 792 500 eur, čo z neho podľa Mateho Rimaca robí najdrahšie nové auto predané na aukcii. Mimochodom, ide o cenu bez dane. 

Pozoruhodné tiež je, že počítadlo kilometrov na prístrojovom paneli neukazovalo nulu, ale prekvapivo „až“ 396 km. Ide však o testovacie kilometre, ktoré inžinieri urobili v rámci záverečnej kontroly vozidla, ktorú musia absolvovať všetky nové Bugatti pred opustením továrne.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Chiron Profilée vypĺňa medzeru medzi bežným Chironom a verziou Pur Sport. O hnaciu silu sa stará štvoricou turbodúchadiel preplňovaný motor W16 s výkonom rovných 1500 koní (1103 kW). Na 100 km/h zrýchli len za 2,3 sekundy, pričom dvojnásobnú rýchlosť zvládne za 5,5 sekundy. Maximálna rýchlosť? 380 km/h, čo je o 30 km/h viac ako dosiahne Pur Sport. A rovnako ako tento model je Profilée tiež vybavené tuhšími pružinami a zadnou nápravou so zvýšeným negatívnym odklonom kolies. 

Chiron Profilée ponúka tiež jedinečný dizajn s väčšími prednými nasávacími otvormi, prepracovaný predný spliter zvyšujúci prítlak prednej nápravy či zväčšenú mriežku chladiča v tvare podkovy. Karoséria má povrchovú úpravu v odtieni Bleu Royal Carbon s odhalenými uhlíkovými vláknami, zatiaľ čo kolesá sú unikátne lakované, aby sa odlišovali od ostatných Chironov. Profilée je tiež prvým Chironom vybaveným tkanou kožou v interiéri, ktorá je použitá na palubnej doske, výplniach dverí a stredovej konzole. Celkovo sa na vytvorenie tejto povrchovej úpravy použilo viac ako 2500 metrov kožených pásov.

Bugatti Chiron Profilée je nielen krásnym, jedinečným a po novom aj najdrahším novým autom na svete, ale aj posledným novým modelom s motorom W16. Uzatvára tak doposiaľ najdôležitejšiu kapitolu značky a predstavuje koniec jednej éry.  

Zdroj: RM Sotheby