Obmena Porsche 911 vo verzii 992.1 na 992.2, teda prechod na prevedenie po medzigeneračnej modernizácii, sa úspešne blíži ku koncu. Automobilka už stihla prehnať faceliftom základnú Carreru i varianty GTS, T, GT3 či Targu. Čaká sa v zásade už len na 911 Turbo, ak nepočítame odvodené špeciality typu GT3 RS.
Že je nové Turbo za rohom, nesignalizujú len prestavby vyššie uvedených áut, ale tiež maskované testovacie prototypy, ktoré sa v posledných týždňoch preháňajú po Nürburgringu s len minimálnou čiernou kamuflážou.
Aktívna aerodynamika i karbón-keramika
Asi nemusíme zvlášť zdôrazňovať, že auto zdieľa základné štylistické prvky s nižšími radmi, teda okrem iného presun predných smeroviek z nárazníka do hlavných svetiel, pričom v prednom nárazníku by sa mali po vzore GTS objaviť vertikálne orientované lamely.
Len pre istotu pripomíname, že 911 Turbo nie je elektrická ale len elektrifikovaná, jej súčasťou budú nové hliníkové disky (vpredu 20“, vzadu 21“) s centrálnou maticou a karbón-keramické brzdy so žltými strmeňmi.
Dostane preladený šesťvalec z GTS?
Pravdepodobne najväčšou záhadou novej 911 Turbo je jej motor. Samozrejme nepochybujeme, že opäť pôjde o dvakrát preplňovaný plochý šesťvalec, otázne je ale všetko okolo. Agregát v 992.1 má objem 3,7 litra, presne 3745 centimetrov kubických, navyše turbodúchadlá s variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek.
Nemali by sme ale zabúdať na 911 GTS 992.2, v ktorej sa objavil úplne nový šesťvalec s objemom 3591 cm3, naladený na 485 koní a 570 Nm. Logicky sa objavili úvahy, že by Turbo mohlo dostať práve túto jednotku. Tým skôr, že prekonať ňou poslednú 911 Turbo (naladenú na 580 koní) by pre konštruktérov nemal byť problém.
Elektrické turbá na scénu
S poskočením na vyššie čísla by mali pomôcť okrem iného nové elektrické turbodúchadlá BorgWarner s integrovanými miniatúrnymi elektromotormi s výkonom 15 koní, ktoré dokážu pracovať aj v generátorovom režime a teda rekuperovať. Presnejšie povedané, je otázkou, koľko ich Turbo dostane. GTS má jedno, vo vrcholnej 911 by logicky mohli byť dve. Ale musíme počítať aj s možnosťou, že Porsche príde s úplne iným ako očakávaným riešením.
Počítame tiež s integrovaním ďalšieho, väčšieho elektromotora do osemstupňovej automatickej dvojspojkovej prevodovky PDK. V GTS má 54 koní a 150 Nm a systém tiež pracuje s prídavnou trakčnou batériou s kapacitou 1,9 KWh, v Turbe ale môžu byť parametre nastavené trochu inak.
Opäť vyššie výkony
Pre konštruktérov Porsche je podstatný fakt, že malý akumulátor pridáva GTS hmotnosť len 27 kg a celý hybridný systém váži iba 50 kg. Tohto vzorca by sa mohlo držať aj nové Turbo.
Ani v najmenšom potom nepochybujeme, že novinka výkonom hravo prekoná súčasné auto, ktoré produkuje spomínaných 580 koní a 750 Nm. Ak by sme mali vešteckú guľu, hádali by sme, že sa nová 992.2 Turbo výkonom posunie k výbehovému Turbu S 992.1. To ponúka 650 koní a 800 Nm. Inak povedané – nové hybridné Porsche 911 Turbo tipujeme na 640 koní a 900 newtonmetrov.
zdroj: Porsche