Dacia bola kedysi terčom posmeškov, dnes ide o ziskovú značku s množstvom fanúšikov. Recept divízie zameranej na priaznivú cenu Renault neskúšal ako jediný. V roku 2012 s obdobným cieľom Nissan vzkriesil pôvodne exportnú značku Datsun, ktorou mieril najmä na rozvíjajúce sa trhy Ázie. Po dekáde sa však život tohto mena po druhýkrát končí.

Správa o stopnutí nie je veľké prekvapenie, keďže japonská automobilka nezaznamenala s portfóliom dcérskej divízie veľké predajné úspechy. O jej škrtnutí sa hovorilo už v roku 2019 pri ohlásení reštrukturalizácie nasledujúcej po škandáloch Carlosa Ghosna. Predvlani zasa došlo k vyradeniu produktov Datsun z liniek fabrík v Rusku a Indonézii.

Datsun sa ešte montoval v Indii

Nissan teraz zastavil produkciu áut svojej lacnej značky aj v poslednej lokalite, ktorou bola továreň v Indii. Tamojšia stránka napriek tomu stále ponúka trojicu vozidiel tvoriacich doterajšie portfólio Datsun. Výber tvorí drobný hatchback Redi-GO, väčší kompakt GO a sedemmiestne kombi GO+. Dcéru malo spasiť malé SUV, to ale nakoniec dostalo označenie Nissan Magnite.

Japonci uisťujú súčasných majiteľov vozidiel Datsun, že napriek koncu výroby a odchodu značky z globálneho trhu bude naďalej poskytovať všetky štandardné služby. Teda záručnú i pozáručnú podporu, servis a náhradné diely. Vzhľadom na aktuálnu stratégiu automobilky Nissan nepredpokladáme, že by sa Datsun pôvodne fungujúci v rokoch 1939 až 1986 znovu pokúsila vzkriesiť. Mŕtvy je prinajmenšom na ďalšiu dekádu.

Zdroj: Carscoops