Prvou čisto elektrickou divíziou koncernu Stellantis sa stane značka DS Automobiles, ktorá začne od roku 2024 uvádzať výhradne batériové modely. Momentálne pritom neponúka ani jeden. Takto poháňaných konceptov však má francúzska firma na svedomí viac a jeden aktuálne predstavila v prepracovanej forme.

Dynamické kupé DS E-Tense debutovalo v roku 2016 na ženevskom autosalóne, teraz prichádza v modifikovanej verzii s prívlastkom Performance. Od originálu sa líši na prvý pohľad. Karoséria má viacfarebné lakovanie a ostrejšie tvary, čo sa týka najmä prednej časti.

Štúdia s karbónovým monokokom disponuje odlišnými LED svetlami a veľkým displejom namiesto masky chladiča. V jej blatníkoch sa krútia 21-palcové kolesá s nápadne aerodynamickým dizajnom. Vzadu zostalo viac-menej všetko po starom, fotografie interiéru aktuálne automobilka nezverejnila.

Dva elektromotory s výkonom 815 koní

Elektrické kupé dostalo okrem upravenej karosérie aj silnejšiu techniku, výkon vzrástol dvojnásobne. Vozidlo využívajúce expertízu tímu Formula E má dva elektromotory. Predný vyvinie najviac 250 kW (340 k), zadný dosahuje 350 kW (475 k). Systém teda produkuje maximálne až 600 kW (815 k). Pre krútiaci moment udáva firma hodnotu 8 000 Nm, ide však o číslo odmerané na kolesách.

DS E-Tense Performance má batériu vyvinutú so spoločnosťou TotalEnergies, resp. jej dcérou Saft. Podľa tlačovej správy disponuje francúzsky elektromobil akumulátorom s inovatívnou chémiou a výkonným chladením. Skúsenosti nazbierané pri jej vývoji môže DS Automobiles zúročiť pri sériových modeloch, koncept kupé okrem toho predznamenáva dizajnový jazyk budúcich produktov tejto značky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov