To, že predaje áut zo segmentu SUV nemôžu rásť donekonečna, muselo byť jasné každému uvažujúcemu človeku. Napriek tomu bola neutíchajúca vlna ich popularity až zarážajúco silná a postupne sa smerom z USA prevalila všetkými svetovými trhmi. V poslednom období sa však práve v kolíske tohto segmentu začínajú veci obracať opačným smerom.

Veľké SUV sa v USA stávajú obeťou "odporu" novej generácie zákazníkov.  

Internetová generácia sa vymedzuje

Obrovský tlak na ekológiu a silnejúce povedomie verejnosti o environmentálnych problémoch planéty sa začína prejavovať aj v nákupných zvyklostiach zákazníkov. Medzi kúpyschopné vrstvy sa navyše začína dostávať aj tzv. internetová generácia Z, ktorá sa začína čoraz častejšie búriť proti systému a zvyklostiam svojich rodičov. Jedným o objektov „odporu“ sa na americkom trhu stávajú aj mohutné „neekologické“ SUV, ktorým sa tak nenápadne, no vytrvalo zmenšuje zákaznícka základňa. Scott Keogh z VW Group dodáva, že mladí zákazníci čoraz častejšie obracajú svoju pozornosť najmä ku klasickým autám. Často dokonca z akéhosi vzdoru proti systému. V tomto prípade siahajú po trojpriestorových sedanoch, ktoré sú v USA už roky mimoriadne populárnym segmentom.

Budúcnosť treba vedieť odhadnúť

S rastúcou kúpnou silou novej generácie zákazníkov môžu rásť aj problémy výrobcov veľkých SUV. Nebol by to koncern Volkswagen, keby túto situáciu nevyužil a nevyťažil z nej čo najviac. Scott Keogh preto pre magazín Roadshow nahlas oznámil, že Volkswagen je na novú situáciu pripravený a vďaka svojim modulárnym platformám vie operatívne ponúknuť prijateľnejšie karosárske verzie svojich áut. A hoci to skutočne zaváňa silnou marketingovou kampaňou, pravdou je, že trh v USA sa postupne mení a celospoločenské sympatie voči SUV slabnú. S trochou prižmúrenia očí tu možno dokonca sledovať analógiu s obdobím, keď sa do USA začali dovážať prvé „Chrobáky“ od VW. Z auta sa najskôr všetci smiali, potom VW udrel správnou reklamnou kampaňou, urobil z auta kult a zaskočil domáce americké automobilky spôsobom, ktorý nik nečakal. Scott Keogh zdôrazňuje najmä pripravenosť nemeckého koncernu na elektrickú budúcnosť a modularitu podvozkovej platformy MEB. Práve tá by mala byť kľúčom k budúcim úspechom značky na trhoch USA.

zdroj: Roadshow

Nová modulárna platforma má koncernu VW zaistiť náskok pred konkurenciou. Samozrejme ide o marketingom podsunutú informáciu, v tomto prípade by však mohla značke reálne pomôcť.