Washington hovorí o ochrane svojho trhu pred čínskymi elektromobilmi i batériami a snaží sa to dokázať tým, že suroviny použité pri výrobe článkov (v prvom roku bude stačiť 40-percentný podiel) nemusia pochádzať len z USA, ale môžu byť tiež od priamych obchodných partnerov Spojených štátov. Predstavitelia EÚ to ale vidia inak.

Európska únia je hlboko znepokojená touto novou potenciálnou transatlantickou obchodnou bariérou, o ktorej USA v súčasnosti diskutujú,“ oznámila pred týždňom v Bruseli Miriam García Ferrer, hovorkyňa Európskej komisie. „Myslíme si, že (zákon) diskriminuje zahraničných výrobcov v porovnaní s americkými firmami.“

Hovorkyňa EK tiež dodala, že podľa komisie zákon porušuje obchodné pravidlá Svetovej obchodnej organizácie (WTO). „Vyzývame Spojené štáty, aby zo zákona odstránili tieto diskriminačné prvky a zabezpečili, že budú plne v súlade s WTO,“ dodala Miriam García Ferrer.

Joe Biden nový zákon už podpísal.

Anglická mutácia čínskej stránky ChinaDaily hovorí, že podobné znepokojenie nad novým zákonom vyjadrila aj Južná Kórea, respektíve jej ministerstvo obchodu. To v prehlásení uviedlo, že bude požadovať zmiernenie podmienok na suroviny pre batérie i finálnu montáž vozidiel, aj keď Soul samozrejme patrí k priamym obchodným partnerom USA a tým pádom sa na juhokórejský materiál obmedzenia nevzťahujú.

zdroj: Lokmattimes, Global.ChinaDaily, Depositphotos 1 a 2, Twitter Miriam García Ferrer