Pohonná jednotka nového superšportu má parametre ako z iného sveta. Ide o známy 6,5-litrový atmosférický dvanásťvalec s interným označeným F140, v tomto prípade však ide o evolúciu, ktorú hlásia dve dodatočné písmená v názve – HC.

Agregát vychádza z modelu 812 Competizione, má však množstvo vylepšení zameraných na nasávanie a výfukový systém. Najvýkonnejší sériový spaľovací motor Ferrari všetkých čias produkuje pri kompresnom pomere 13,6:1 až 840 koní pri 9250 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 697 newtonmetrov pri 7250 ot./min. Najvyššie povolené otáčky? Elektronický obmedzovač zasiahne až pri 9500 ot./min.

Výkon motora prenáša na zadné kolesá sedemstupňová dvojspojková prevodovka F1-Trac prostredníctvom samosvorného diferenciálu e-Diff 3.0. Výsledkom vyššie uvedených čísel a techniky je schopnosť akcelerovať z miesta na stovku za 2,85 sekundy a dvojnásobok tam máte za 7,4 sekundy.

Presná najvyššia rýchlosť auta nie je známa, Ferrari ale hovorí, že je to „viac ako 340 kilometrov za hodinu“. V porovnaní s tými najrýchlejšími autami to možno nie je veľa, talianske stroje si však viac než na tempe v priamke zakladajú na ovládateľnosti. Tú v tomto prípade vylepšuje systém SSC 6.1 (Side Slip Angle Control) a FDE (Ferrari Dynamic Enhancer), ktoré sú navrhnuté a nastavené tak, aby vám pomohli pri jazde za limitom priľnavosti zadných pneumatík a udržiavali napríklad zvolený uhol driftu v režimoch Race a CT-Off.

Detaily známe nie sú, zdá sa ale, že základom novej Daytony je monokok vyrobený z uhlíkových vláken, ktorý využíva tiež La Ferrari, v tomto aute však nie je žiadna hybridná technika. Podvozok i karoséria sú vyrobené výhradne z kompozitných materiálov, teda kevlaru a karbónu, hmotnosť novinky ale známa nie je.

S pevnými sedadlami

V kabíne nájdete pevné sedadlá, ktoré čiastočne zasahujú až nad stredový tunel. Tento dizajn je inšpirovaný pretekárskymi vozidlami zo 60. rokov, v ktorý vodič sedel na čalúnení pripevnenom v podstate priamo k podvozku.

Palubná doska je veľmi minimalistická, volant opäť pripomína ten v La Ferrari a automobilka tvrdí, že až 80 percent funkcií vozidla môžete ovládať bez toho, aby ste dali ruky dole z venca. Nepochybne zaujímavo vyzerá i panel ovládania prevodovky a k výnimočnej atmosfére prispieva tiež alcantara či množstvo odhalených karbónových panelov.

Poďme ešte na chvíľu ku karosérii. Výrobca tvrdí, že kľúčovým prvkom Daytony je aerodynamika, len škoda, že niektoré úžasné detaily nie je vidieť. Týka sa to napríklad niečoho, čomu by sme mohli hovoriť podlahové komíny spájajúce podvozok s lamelami v zadných blatníkoch. Toto riešenie urýchľuje laminárne prúdenie vzduchu pod autom a vytvára vyšší prítlak.

Nemenej zaujímavá je tiež klinovitá predná časť. Ferrari hovorí, že sa návrhári okolo šéfdizajnéra Flavia Manzoniho nechali inšpirovať nádhernými starými pretekárskymi modelmi P3/4, P330 a 412P, ktoré dominovali Daytone v šesťdesiatych rokoch a mali by tu byť tiež odkazy na Ferrari 512 S. Nám sa však páčia predovšetkým svetlá.

Klasické vyklápacie svetlomety na nových automobiloch už dnes neuvidíte. Museli ustúpiť bezpečnostným predpisom na ochranu chodcov, SP3 však využíva neobvyklú konštrukciu, ktoré spomínané vyklápacie mechanizmy pripomínajú. Ťažko sa to popisuje, ale posuvné krycie segmenty trochu pripomínajú viečka, takže auto vážne vyzerá, ako keby žmurkalo. Priložené video vám prezradí viac.

Je vám nové Ferrari Daytona SP3 sympatické? Trafili ste nedávno jackpot, máte dosť núl na konte vďaka dedičstvu, práci či inej (určite legálnej) činnosti? Potom si toto auto aj tak kúpiť nemôžete. Ak sú správy v zákulisí reálne, všetkých 599 áut už našlo svojho majiteľa. Každé z nich pritom stojí dva milióny eur. Bez dane. Zhruba 499 kusov si údajne rozobrali majitelia predchádzajúcich limitovaných modelov Monza SP1 a Monza SP2. Zvyšok sa predalo prostredníctvom programu Select, ktorý dovoľuje kúpiť si podobnú „limitku“ len vtedy, ak ste už nakúpili dosť „obyčajných“ Ferrari. Inak povedané, Daytona SP3 áno, ale už len z druhej ruky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: Ferrari