Nie veľa automobiliek sa môže popýšiť takou fanúšikovskou základňou, ako práve Ferrari. Už desaťročia totiž vyrábajú jedny z najobdivovanejších a asi aj najkrajších superšportov na svete. Neviem ako vy, ja nepoznám človeka, ktorý by túto legendárnu automobilku nepoznal. S Ferrari sa však okrem slávy už desaťročia nesie aj temná stránka. Je to akási arogancia a pocit nadradenosti. Dalo by sa dlho rozprávať o tom, ako sa správali alebo správajú k svojim jazdcom v F1. Zdá sa, že automobilka z Maranella má pocit, že napriek tomu, že si od nich kúpite auto (za nemalé peniaze), stále má právo rozhodovať o tom, ako má, či presnejšie, ako nemá s autom nakladať. Konkrétne ako bude auto vyzerať...

Ako príklad môžem uviesť situáciu zhruba spred troch rokov, keď Ferrari zažalovalo módneho návrhára, Philippa Pleina za to, že na svoj instagram pridal fotky svojho Ferrari 812 Superfast v obklopení dvoch žien v bikinách či s topánkami položenými na aute. Vraj jeho správanie na sociálnych sieťach sa nestotožňuje s ideou značky a poškodzuje to imidž automobilky, ktorá Pleina žiadala, aby fotky vymazal. Ten tak s logických dôvodov neurobil. Je to predsa jeho auto, za ktoré riadne zaplatil, a tak si s ním môže robiť čo chce. Došlo k súdnemu sporu, ktorý v októbri 2020 Plein prehral a Ferrari má zaplatiť 300-tisíc eur. Samozrejme, Plein sa odvolal na vyššiu inštanciu, takže tento pikantný príbeh pokračuje. Pre doplnenie, na spomenutej fotke boli okrem Ferrari aj Lamborghini Urus a Rolls-Royce Phantom. Ani jedna z daných a nemenej exkluzívnych automobiliek Pleina o nič nežiadala. Len Ferrari má problém. 

Ferrari žaluje nie len klientov, ale dokonca aj charitu

Ďalším príkladom je snáď ešte väčšia arogancia a drzosť - žaloba charitatívnej organizácie. Pre svoje prvé SUV, o ktorom sa hovorí už dlhší čas, si Ferrari vybralo meno Purosangue. Bohužiaľ, s rovnakým názvom už dlho existuje charitatívna organizácia, ktorá si v roku 2013 na názov dala aj ochrannú známku. Keď to vo Ferrari zistili, začali to po prvom pokuse o dohodu riešiť súdnou cestou. Oni to meno chcú, a chcú ho exkluzívne!

A vyčínanie Ferrari pokračuje. Najnovšie sa jeho právnici ozvali firme 7X Design. Tá sa totiž pustila do úpravy Ferrari 488 GTB. Auto zmenili podľa svojej predstavy a dali mu meno GTO Vision. Malo nadväzovať na 288 GTO, no v skutočnosti ide o auto viacerých tvári a badateľné sú aj prvky z modelu FXX K. Ide o vcelku zaujímavú a bezpochyby jedinečnú verziu. Dokonca sa mi aj mierne páči. Avšak hádajte, komu sa nepáči. Chalanom v Maranelle.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Automobilka úpravcov kontaktovala a žiada ich, aby z ponuky danú modifikáciu stiahli. Ak totiž vlastníte model 488, za šialených 1,8 milióna eur vám ho 7X Design prerobí na GTO Vision. Firma však Ferrari neustúpila a tak prišlo čo - žaloba. Podľa Talianov daná úprava nepriamo parazituje na duševnom vlastníctve Ferrari. Napriek tomu, že dizajn GTO Vision má vlastnú ochrannú známku, súd znova vyhovel Ferrari. 7X Design nielenže musí úpravu z ponuky stiahnuť, ale musia dokonca vymazať všetky fotky na sociálnych sieťach týkajúce sa danej úpravy.

Ferrari tak uspelo s ďalšou žalobou, ktorá je však na teraz prvostupňová a 7X Design sa bude brániť ďalej. To bohužiaľ vytvára nebezpečný precedens a dáva automobilke ešte väčšiu guráž v rovnakom správaní pokračovať. Ak si kúpite Ferrari, musíte si dvakrát dobre rozmyslieť, kde a ako sa s ním odfotíte, či ako si ho upravíte. V opačnom prípade vám môže na stole pristáť žaloba. 

Zdroj: 7X Design