Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Inžinieri sa s autom pohrali a výsledok skutočne stojí za to. Pod kapotou zostal 5,2 l V8, ale to je tak všetko. Neprezradili, čo všetko mu vyviedli, vraj nás uspokojí s vyše 700 k. Vieme len niekoľko vecí, napríklad, že nepoužili plochý kľukový hriadeľ a kompresor je doslova obrovský, má objem 2,65 l! To je viac ako motor bežného auta a zároveň viac ako majú kompresory v Hellcate i Camare ZL1 a o trochu menej ako má Demon. Hovoria, že na stovku by to mal zvládnuť do 3 s a štvrť míle za menej ako 11 s.

Ford Shelby GT500 bude najrýchlejší Mustang

Tu sa skrýva viac ako 700 k

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Samotná automobilka tvrdí, že toto je Ford s najlepšou akceleráciou, aký kedy vypustili na cesty a tiež má na palube najlepšie technológie. Stavili na 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku Tremec, ktorá posiela silu na zadné kolesá cez karbónový kardan. Rýchlostné stupne preradí za menej ako 100 ms a nechýba ani niekoľko režimov: normal, sport, drag a track. GT500 bude mať aj obľúbené funkcie ako Line-Lock, teda zabrzdenie iba predných kolies pre jednoduchšie burnouty, alebo launch control.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Ruka v ruke s vysokým výkonom ide aj nový podvozok, a to kompletne nový, od zavesenia až po tlmiče. Inžinieri okrem zavesenia upravili i geometriu, pridali ľahšie pružiny a novú generáciu MagneRide tlmičov, nová je aj elektronika posilňovača riadenia. Takáto strela ale musí vedieť aj zabrzdiť. O to sa starajú vpredu dvojdielne kotúče s priemerom 440 mm a 6-piestikovými strmeňmi Brembo.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Aerodynamiku prekopali poriadne, do motorového priestoru prúdi o polovicu viac vzduchu ako v prípade GT350. „S dvojitými otvormi na prednej maske máme o 50 % vzduchu viac oproti GT350, ktorý môžeme použiť na chladenie. Spolu s najpokročilejšími aero komponentmi a prítlakom v našej histórii, sme prešli každý milimeter dizajnu Shelby GT500, len aby sme zvýšili výkon,“ hovorí manažér dizajnu Melvin Betancourt.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Ford bude ponúkať Shelby GT500 v dvoch verziách. Tú civilnejšiu, ak to tak môžeme nazvať, pomenovali Handling Package, obsahuje nastaviteľné horné uloženie tlmičov a spojler s Gurneyho klapkou. Hardcore verzia, teda v slovníku Fordu Carbon Fiber Track Package, dostala do vienka 20-palcové karbónové disky, ktoré sú vzadu o pol palca širšie (majú 11,5 palca), pneu Michelin Pilot Sport Cup 2, nastaviteľné pretekárske krídlo GT4 a spliter s dvomi karbónovými postrannými panelmi. A z interiéru vyhodili zadné sedadlá.

zdroj: carscoops.com

foto: Ford

video: Carscoops