Kým Európska únia tlačí na elektromobilitu a robí všetko pre to, aby elektrické autá čo najskôr na cestách nahradili tie so spaľovacími motormi, spotrebiteľom sa do tejto zmeny veľmi nechce. Dôvodov je viac, okrem nedôvery či strachu z neznámeho, sú to najmä nedostatočná infraštruktúra a vysoké ceny elektrických áut. Politici však napriek mnohým tvrdeniam odborníkov a ich výzvam na opatrnosť na rýchlom nástupe elektromobility trvajú a spolu s autami na palivové články (ako možnú alternatívu k batériovým elektromobilom) ju pretláčajú stoj čo stoj. Práve v kontexte s týmto teraz zažila strana „Zelených“ v Nemecku veľký škandál. Jej ministerka zdravotníctva totiž odmietla použiť na služobnú cestu elektrické Audi e-tron. Namiesto neho siahla po benzínovom Passate, čo samozrejme neušlo pozornosti miestnych médií.

Tak ako to s tou elektromobilitou vlastne je?

Prezentovať sa elektromobilom a verejne presadzovať „čistú“ mobilitu, je dnes veľmi moderné a mnohým politikom takéto správanie nahráva body. Je to vlastne v poriadku, ak do niečoho národ nútia, mali by ísť príkladom a vytvárať o elektromobilite pozitívny obraz. A práve tu je kameň úrazu, Ursula Nonnemacherová, ministerka zdravotníctva, totiž odmietla absolvovať služobnú cestu z Postupimu do Ravensbrü (dlhú 270 km) prideleným elektrickým Audi e-tron. Jej voľba benzínového Passatu však neušla médiám, ktoré ju za to rozhodne nepochválili. Sama pritom elektromobilitu presadzuje a je súčasťou hnutia bojujúcemu proti autám s fosílnym pohonom. A aby toho nebolo málo, ako dôvod uviedla nedôveru v dostatočný dojazd elektrického Audi. To nepomohlo ani samotnej automobilke Audi a ani to nepôsobí dôveryhodne. Či budú mať nešťastné vyjadrenia ministerky nejakú politickú dohru, nie je jasné, imidžu elektromobility v Nemecku a EÚ však rozhodne neprospeli.