Porsche model 911 so strechou Targa po prvýkrát predstavilo na autosalóne vo Frankfurte v roku 1965. Avšak tento typ strechy už poznali zákazníci aj motoristi od niekoľkých značiek. Tento typ totiž po prvýkrát predstavili už v roku 1957 na limitovanom Fiate 1200  Wonderful, neskôr aj na Triumph TR4 z roku 1961.

Nič to však nemení na tom, že Targa sa udomácnila so slovom Porsche, je to aj ich ochranný názov, ktorý má Porsche ako automobilka registrovaný. Preto aj rôzne modernejšie modely, ako Honda CR-X Del Sol a podobne slovo Targa nepoužívali.

"Bezpečnejší" kabriolet

V čom vlastne spočíva výhoda modelov Targa? Je to v ich bezpečnosti voči bežnému kabrioletu (roadsteru). Zatiaľ čo pri kabriolete vás pri prevrhnutí cez strechu chráni len rám čelného skla a vystrelovacie ochranné oblúky za hlavami pasažierov, v prípade Targy je to vzadu plnohodnotný rám, ktorý má bezpochyby lepšiu šancu ochrániť posádku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Obľubu si tiež Targa získala v 70-rokoch, keď sa obávali, že v USA zakáže ministerstvo dopravy (DOT) predaj kabrioletov kvôli ich slabej ochrane posádky pred prevrátením. Názov Targa prevzali z cestných pretekov Targa Florio na Sicílii. O patent na názov požiadalo Porsche už v auguste 1965 a modely Targa doplnili bežné 911, 911 S a 912. Od leta 1967 ste si mohli kúpiť pevné sklenené zadné okno z bezpečnostného skla miesto plastového sklopného. Toto riešenie sa o rok neskôr stalo štandardom a bez zmien zostalo prakticky do 1993.

S modelom generácie 993 predstavili Targu v roku 1995. Strecha z tepelnoizolačného skla sa mohla elektricky posunúť za zadné sklo ako posuvná strecha. Výhodou bol znížený aerodynamický hluk od strešných panelov.

Model generácie 996 prišiel po prvýkrát s vodou chladeným motorom, avšak Targa zostala stále v ponuke. K dispozícii bola od decembra 2001. Rovnako ako predchodca tu bola elektricky posuvná strecha Targa s plochou až 1,5 metra štvorcového. Taktiež to bola prvá Targa, na ktorej sa dalo otvoriť zadné okno, čo uľahčilo nakladanie batožiny do priestoru s 230 l objemom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

V ďalšej generácii 997 ponúkli ľahšie sklo, čím znížili hmotnosť o 1,9 kg. K tomu pridali 2 vysokolesklé hliníkové pásy pozdĺž okrajov strechy. V januári 2014 predstavili predposlednú generáciu Targy z generácie 991. Tá sa vrátila do minulosti a mala charakteristický široký oblúk v mieste B-stĺpikov a zadné sklo bez C-stĺpikov. Jedným tlačidlom ste dokázali celý vrchný modul strechy schovať za sedadlá pod zadné okno. Nuž a najnovšia generácia mala premiéru pred pár týždňami a zostáva dizajnom verná prvej Targy bez C-stĺpika.

Zdroj: Porsche

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov