Je to až neuveriteľné, ale model S2000 oslávil svoje 10. narodeniny. Produkcia začala v roku 1999 a za dobu svojej existencie si získala srdcia mnohých fanúšikov. Márne sa však čakalo na ďalšie omladenie modelu. dokonca si musela vystačiť aj s dvoma atmosférickými motormi. V Európe sa predávala S2000ka s 2,0 litrom, neskôr v USA s 2,2kou. Najväčšími prednosťami tohto samuraja bola agilita, pôžitok z jazdy, nezabudnuteľný vysokootáčkový motor s famóznym VTECom a jeho nenapodobiteľná zvuková kulisa a, samozrejme, zadný náhon. Všetky tieto ingrediencie vyústili k tomu, že Honda S2000 sa stala univerzálom ako na poli autoslalomov, okruhov, či driftov. Dá sa povedať, že S2k je už dnes legendou. Preto je ukončenie jej výroby míľnikom aj pre značku Honda a čiernym písmom sa zapíše do análov automobilovej histórie.

<p>Honda S2000 Type S</p>

Stručný prehľad histórie vývoja Hondy S2000:

 

Svetovú premiéru zažila Honda S2000 v roku 1999. Otvorený športový roadster so zadným náhonom bol v tom čase úplnou špičkou. Svedčí o tom aj fakt, že ju poháňal aj dodnes len ťažko prekonateľný 4 valcový atmosférický motor(skôr píla) s označením F20C. Dokonalým vyvážením auta v pomere 50 na 50 sa z S2000 stala v tých časoch Olympom pre konkurenciu. Spomínaný roadster nebol len rýchly a agilný. Dosahoval aj napriek otvorenej karosérií výsledky crash testov porovnateľné so "zatvorenými" autami. Neskôr sa inžineri pohrali s motorom (prevŕtanie objemu na 2,2 l) a doplnili systém VGS(Variable Gear Ratio Steering). Celkovo sa predalo 20 000  kusov v domovine a viac ako 110 000 kusov po ostatnom svete.    


Sep. 1998 - S2000 prototyp bol predstavený na oslave 50. výročia Hondy 
Apr. 1999 - S2000 Debut (2.0L 4-valec, atmosférický motor DOHC VTEC Max. výkon: 250k/8,300rpm, Max. otáčky: 9,000rpm, Max. Mk: 222Nm/7,500rpm. Najvýkonnejší atmo 2,0 L 4 valec v histórií!!
Jul. 2000 - Predstavenie "Type-V" (osadený systémom VGS [Variable Gear ratio Steering])
Sep. 2001 - Custom Color Plan (Zákazník môže voliť rôzne farebné kombinácie exteriéru, interiéru,...
Oct. 2002 - Special Edition "Gioire" (2 exclusívne farby exteriéru, chrómové spätiaky, zlaté disky,... )
Oct. 2003 - Zmeny vo výbave/ facelift (17-palcové disky, zmeny exteriéru aj interéru)
Apr. 2004 - Presunutie výroby z Tochigi Factory (Takanezawa Plant) do Suzuka Factory
Nov. 2005 - Ďalśie zmeny (objem motora: 2.0L > 2.2L [nárast krútiaku v pásme nízkych a stredných otáčok ], DBW [Drive By Wire], zmeny exteriéru a interiéru)
Oct. 2007 - Posledné zmeny (VSA and satellite speakers štandardom)
Edícia "Type-S" (exklusívne sedadlá , radiaca páka, predný a zadný spojler)