Hyundai už nebude automobilka

Odvetvie inteligentných prostriedkov mobility bude dodávať produkty pre služby mobility a položí základ pre vývoj týchto služieb. Medzi plánované prostriedky mobility patrí aj lietajúce auto - PAV (Personal Air Vehicle) a prostriedky na posledný kúsok cesty. Tým sa dá chápať napríklad elektrokolobežka. Na druhej strane, odvetvie inteligentných služieb mobility bude poskytovať služby na mobilných elektronických zariadeniach, čím rozšíri bázu svojich zákazníkov. Tieto dva piliere zastrešujú tri hlavné ciele, ktoré si spoločnosť Hyundai definovala: zvýšiť ziskovosť pri výrobe automobilov so spaľovacím motorom, zabezpečiť si postavenie lídra v oblasti elektrifikácie vozidiel a položiť základy pre podnikanie založené na internetových platformách.

Na zabezpečenie pozície lídra v elektrifikácii Hyundai plánuje do roku 2025 dosiahnuť predaj 670.000 elektrických vozidiel ročne a zaradiť sa do prvej trojice svetových výrobcov elektrických vozidiel a vozidiel s palivovým článkom. Cieľom je elektrifikovať väčšinu nových modelov do roku 2030 na hlavných trhoch ako sú Kórea, USA, Čína a Európa, pričom rozvíjajúce sa trhy ako India a Brazília by mali nasledovať do roku 2035. Značka Genesis uvedie na trh svoj prvý elektrický automobil v roku 2021 a následne v roku 2024 rozšíri svoju ponuku elektrických modelov. Aj výkonná modelová línia N plánuje uviesť SUV a elektrické vozidlá aby ďalej zvýšila konkurencieschopnosť Hyundai Motor v oblasti elektrifikácie.

Inovácie v oblasti kvality majú zlepšiť pocit z vozidla pre zákazníkov. Sú založené na troch inteligentných prvkoch, ktorými sú digitálny zážitok užívateľa (UX), umelá inteligencia (AI) využívajúca služby digitálnej konektivity a autonómna jazda s dôrazom na bezpečnosť. V oblasti technológií autonómnej jazdy budú vo všetkých modeloch značky do roku 2025 dostupné technológie úrovne 2 a 3.

Počas obdobia šiestich rokov od roku 2020 do konca roka 2025 spoločnosť investuje celkovo 61,1 KRW (cca 47,1 miliardy EUR), resp. približne 10 triliónov KRW (cca 7,7 miliardy EUR) ročne, do výskumu a vývoja, ako aj kľúčových technológií budúcnosti pre plynulý prechod od výrobcu automobilov k poskytovateľovi inteligentných riešení mobility. Celkovo 41,1 triliónov KRW (cca 31,7 miliardy EUR) bude alokovaných na produkty s cieľom zvýšenia konkurencieschopnosti v doterajšom podnikaní a približne 20 triliónov KRW (cca 15 miliárd EUR) bude vyčlenených pre technológie budúcnosti, vrátane elektrifikácie, autonómnej jazdy, umelej inteligencie, robotiky a nových energií.

„Hyundai bude vždy uprednostňovať svojich zákazníkov a snažiť sa spríjemňovať im život,“ povedal prezident spoločnosti Wonhee Lee. „Urobíme všetko, čo je v našich silách, aby sme sa pripravili na budúcnosť, viedli budúcu branžu mobility a maximalizovali hodnotu pre akcionárov.”

Zdroj: Hyundai TS, Foto: Hyundai