Hyundai musel ísť dole so spotrebou približne o 3%.

Hyundai musel upraviť spotrebu približne o 3%.

Hyundai/Kia má problém. Konkrétne ide o 900 000 áut, ktoré majú vyššiu spotrebu, ako uvádzali pri predaji. V USA je dobrým zvykom uvádzať spotrebu na nálepkách umiestnených na autách v showroomoch. A práve tu nastal problém. Automobilky prezentovali svoje modely ako úsporné autá. No v skutočnosti až také úsporné neboli.

Američania spotrebu uvádzajú ako počet míľ, ktoré auto prejde na jeden galón benzínu. Hyundai deklaroval, že 4 jeho modely majú na diaľnici spotrebu 40 mpg (5,88 l/100 km). Kontrola zistila odchýlky spotreby od 1 do 6 mpg.

Hyundai/Kia svoju chybu ospravedlňujú novou metodikou výpočtu zisťovania priemernej spotreby, ktorú zaviedli v roku 2010. Nepresnosti v spotrebe majú práve autá modelových rokov 2011 a viac. Za túto chybu budú automobilky platiť odškodné. Díleri budú kontrolovať stav tachometra a na základe týchto údajov vyplatia kompenzáciu. Sumu spotrebovaného benzínu ešte navýšia o 15%. Takéto niečo sa v Európe stať nemôže. Automobilky budú vyplácať kompenzácie iba prvému majiteľovi auta bez ohľadu na počet kilometrov alebo počet rokov, ktoré dotyčný vlastní auto.

EPA je americkým strážcom životného prostredia každého druhu. Do jej pôsobnosti spadá aj kontrola spotreby áut. Celkovo skontroluje 10- 15% všetkých vozidiel.
Veloster je jedným z typov, ktorých deklarovná spotreba nezodpovedala realite.

Veloster je jedným z typov, ktorých deklarovná spotreba nezodpovedala realite.

Kto vlastne v USA sleduje spotrebu? Túto úlohu má agentúra EPA (Enviromental Protection Agency). Mnohí si myslia, že spotrebu áut zisťuje práve táto agentúra. To však nie je pravda. Priemernú spotrebu merajú sami výrobcovia. Musia samozrejme dodržať postup, ktorý stanovuje zákon. Firmy potom posielajú údaje do EPA. Agentúra samotná skontroluje spotrebu len v 10 až 15 % prípadov.

Podľa dostupných informácii je takýto úlovok ojedinelý. Od roku 2005 doteraz EPA odhalila nezhody v 2 prípadoch. Ktovie, akoby sa agentúra postavila k problému, keby išlo o domácu značku a nie o úspešných Kórejčanov.

Zdroj: autoblog.com, auto.cz

Nepresnú spotrebu EPA odhalila najprv u značky Hyundai. Problém potom prešiel aj na Kiu.

Nepresnú spotrebu EPA odhalila najprv u značky Hyundai. Problém potom prešiel aj na Kiu.